• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011506598
  • خبرنگار : 71402

حمله رئیس سابق دیده‌بان حقوق بشر به «سخنان توخالی» بایدن

حمله رئیس سابق دیده‌بان حقوق بشر به «سخنان توخالی» بایدن

«کنت راث» مدیر اجرایی سابق دیده‌بان حقوق بشر، انتقاد بایدن از ناکامی رژیم صهیونیستی در حمایت از امدادگران مستقر در غزه را «کلمات توخالی» خواند.

به گزارش ایسنا، کنت راث در واکنش به بیانیه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در آن گفته بود از کشته شدن هفت امدادگر در غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی «خشمگین و دلشکسته» است، خاطرنشان کرد که بایدن به هر حال این رژیم را مسلح می‌کند و از آن حمایت مالی به عمل می‌آورد.

مدیر سابق سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود رژیم صهیونیستی به اندازه کافی برای محافظت از غیرنظامیان کار انجام نداده است، گفت: «اسرائیل همچنین به اندازه کافی برای جلوگیری از کشتار و گرسنگی دادن به غیرنظامیان فلسطینی اقدام نکرده است.»

منابع رسانه‌ای روز سه‌شنبه از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند. این سازمان امدادرسانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند. کشته‌شدگان از ملیت‌های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس بودند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «متعهد» شده است که «تحقیقات کاملی» را در مورد علت هدف قرار گرفتن خودروهای امدادگران با حملات هوایی انجام دهد.

به گفته بایدن، این تحقیقات «باید سریع باشد، باید پاسخگویی به همراه داشته باشد و یافته‌های آن باید علنی شود.» او در ادامه گفت: «غم‌انگیزتر اینکه، فقط همین یک مورد نبوده است. این درگیری یکی از بدترین درگیری‌های اخیر از نظر تعداد کشته‌شدگان امدادگر بوده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha