• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403011506611
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران:

اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران دنبال فرافکنی از شکست خود در جنگ غزه است

اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران دنبال فرافکنی از شکست خود در جنگ غزه است

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران دنبال فرافکنی از شکست خود در جنگ غزه است، گفت: با توجه به اینکه کشورهای منطقه که عرب زبان هستند، اقدام خاصی علیه اسرائیل انجام نمی‌دهند، در نتیجه قصد دارند ایران را درگیر مسائل منطقه‌ای کنند.

غلامرضا جمشیدیها در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه با بیان اینکه نباید اسرائیل را یک کشور یا رژیم خطاب کنیم و در واقع اسرائیل پادگان نظامی آمریکا در منطقه است، گفت: به عقیده من اقداماتی که اخیرا صورت گرفته از دو زاویه قابل بررسی است؛ نکته اول اینکه اسرائیل تصور می کرد قدرت برتر منطقه است؛ بنابراین وارد یک مبارزه با حماس و سایر نیروها در غزه شد؛ اما پس از گذشت ۶ ماه هیچ موفقیتی را بدست نیاورد بر این اساس از نظر روانشناختی دچار شکست شد و برای جبران شکست خود دنبال این است که کشورهای دیگر را درگیر وضعیت خود کند.

وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه جنگ اسرائیل با مقاومت، این جریان توانست عناصری که از بقای اسرائیل حمایت می‌کنند را تحت تاثیر قرار دهد که این شکست بسیار بزرگی برای صهیونیست هاست و اسرائیل باید به هر ابزاری نظیر عملیات تروریستی دامن بزند تا این شکست را تحت تاثیر قرار دهد.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران دنبال فرافکنی از شکست خود در جنگ غزه است، افزود: با توجه به اینکه کشورهای منطقه که عرب زبان هستند اقدام خاصی علیه اسرائیل انجام نمی دهند در نتیجه قصد دارند ایران را که حامی مظلوم است را درگیر مسائل منطقه ای کنند.

جمشیدیها ادامه داد: یکی از راهبردهای فرار از شکستی که اسرائیل دنبال می‌کند، این است که زمین بازی را عوض کند و درصدد است تا ایران را به‌صورت مستقیم وارد جنگ کند که بگوید علت طولانی شدن جنگ این بوده که طرف حسابش قوی بوده است.

وی با بیان اینکه من اعتقاد دارم باید با برنامه و با کمک نیروهای نیابتی خود پاسخ درخوری به اسرائیل غاصب بدهیم تاکید کرد: به‌طور قطع رژیم صهیونیستی از حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه پشیمان خواهد شد، این جنایت بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند و باید در زمان خود توسط نیروهای نیابتی ایران صورت بگیرد.

این هیات علمی دانشگاه تهران اروپایی ها را وحوش کراواتی توصیف کرد و گفت: وقتی کشوری مثل آمریکا در سازمان ملل رای همه کشورهای جهان را به نفع اسرائیل تغییر می دهد، کشتار انسان های بی گناه را نمی بیند و در برابر قتل و عام های صورت گرفته سکوت مرگبار می کند، قصد دارند با این نوع اقدامات و ترفندها ایران را وارد یک عکس العمل تند و سریع کنند که این درست نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha