• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403011506612
  • خبرنگار : 50037

رئیس هلال احمر شهرستان اعلام کرد

خدمات امدادی تیم سحاب شهرستان بهار به بیش از ۸۰۰ نفر در ایام نوروز

خدمات امدادی تیم سحاب شهرستان بهار به بیش از ۸۰۰ نفر در ایام نوروز

ایسنا/همدان رئیس هلال احمر شهرستان بهار از خدمات امدادی و بشردوستانه تیم سحاب هلال احمر این شهرستان به بیش از ۸۰۰ نفر در ایام نوروز خبر داد.

سجاد پورعرب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طبق سنوات گذشته با همکاری و حضور پرشور اعضای جوانان در ایام نوروز در حال ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان در سراسر کشور بود.

وی افزود: در همین ارتباط تیم سحاب(سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) شهرستان بهار متشکل از ۷۶ نفر از اعضای داوطلب زن و مرد با حضور در اماکن گردشگری، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به مسافران نورزوی خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه دادند.

پورعرب با اشاره به مسافرت‌های گسترده در ایام نوروز در سراسر کشور و افزایش تردد در جاده‌ها و همچنین حوادث ترافیکی و جاده‌ای گفت: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان جوانان راه‌اندازی پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) بود که مسافران و شهروندان با حضور در پست‌های ثابت و مراجعه به تیم‌های سیار با امضاء میثاق‌نامه بهرفت با جوانان هلال احمری عهد و پیمان می‌بستند که در طول سفر و حین رانندگی از عوامل پرخطر همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از تلفن همراه، عدم خوردن و نوشیدن حین رانندگی خودداری کنند که در همین رابطه ۲۰۱ نفر از هموطنان ما با همکاری تیم سحاب به این پویش پیوستند.

رئیس هلال احمر شهرستان بهار ادامه داد: آموزش خودامدادی و دیگرامدادی برای مقابله با حوادث احتمالی باید گسترش یابد چراکه امروزه حوادث‌های گوناگونی در جامعه رخ می‌دهد که اگر نحوه مقابله با آن را از قبل فرانگرفته باشیم ادامه زندگی و حیات ما به خطر خواهد افتاد.

پورعرب تصریح کرد: مربیان ما در طول ایام نوروز به ۵۵۱ نفر آموزش‌های امدادی از قبیل احیای قلبی، ریوی، خفگی با جسم خارجی و گاز دی‌اکسیدکربن و نحوه استفاده از دستگاه کنترل فشارخون را ارائه دادند.

وی افزود: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۴۰۵  نفر دچار حادثه جزئی شده بودند که تیم سحاب شهرستان به آنها امدادرسانی کردند.

پورعرب اظهار کرد: روز ۱۳ فروردین مصادف با روز طبیعت اعضای تیم سحاب با توزیع ۱۵۰ کیسه زباله و توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به عموم مردم در حال ارائه خدمات بودند تا روزی بدون حادثه در تقویم تاریخ رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰ هزار بذر از جمله بذر سنجد، بادام کوهی و ارژن با هدف فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به درختکاری و گسترش فضای سبز از دیگر اقدامات پسندیده و ارزشمند جوانان هلال احمر این شهرستان در این ایام بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha