• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011506719
  • خبرنگار : 50167

انجام بیش از ۳۰۰۰ ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در زنجان

انجام بیش از ۳۰۰۰ ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین‌ ماه ۳۱۴۷ ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی توسط اورژانس انجام شده است.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره آمار نوروزی حوادث پیش‌بیمارستانی استان زنجان، اظهار کرد: اورژانس استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ ماه امسال ۳۱۴۷ ماموریت انجام داده که ۵۹۱ مأموریت ترافیکی (۶۲۶ مورد اعزام به بیمارستان) و ۲۵۵۶ ماموریت غیرترافیکی بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا کنون ۹۸۱۷ تماس با اورژانس ۱۱۵ استان زنجان گرفته شده است، افزود: از ۲۵۵۶ ماموریت غیرترافیکی یادشده ۱۳۷۹ ماموریت منجر به اعزام به بیمارستان شده بودند.

او درباره آمار فوتی‌های ماموریت‌های ترافیکی اورژانس استان زنجان، بیان کرد: طبق آمار در صحنه حادثه اورژانس در آمار نوروزی، شش نفر قبل از رسیدن تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه فوت کرده بودند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان درباره ماموریت‌های شهری و جاده‌ای در نوروز، گفت: در بازه زمانی یادشده ۱۹۴۷ ماموریت شهری و ۱۲۰۰ ماموریت جاده‌ای در اورژانس استان ثبت شده که ۱۶۹۰ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۸۶۶ مورد نیز ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای، ترافیکی درمان در محل سه نفر و غیرترافیکی درمان در محل نیز ۳۴۹ نفر بوده است.

تقی‌لو با اشاره به اینکه شش نفر اعزام بین‌بیمارستانی شدند و یک نفر نیز به سایر استان‌ها برای درمان اعزام شده‌اند، اظهار کرد: طبق آمار نوروزی ۱۶۹۰مورد برای سایر بیماری‌ها و ۱۹ مورد مسمومیت احتمالی با مونوکسید کربن و یک مورد ماموریت اورژانس هوایی در استان زنجان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سه نوزاد عجول زنجانی در آمبولانس به دنیا آمدند، افزود: تعداد موالید استان زنجان از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین‌ ماه ۶۸۱ مورد بوده است.

او تعداد جراحی‌های اورژانس در نوروز را ۶۹۲ مورد و جراحی الکتیو را ۷۸۷ مورد دانست و بیان کرد: در نوروز ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر به اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۱۵۵ نفر به‌صورت سرپایی درمان و ۷۷۴۲ نفر نیز بستری شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه ۱۷۱ مورد احیای قلبی - ریوی در نوروز انجام شده که از این تعداد ۴۰ مورد موفق بوده است، اضافه کرد: طبق آمار در صحنه اورژانس فوت ناشی از تصادف در نوروز در استان زنجان شش مورد بوده است.

به گزارش ایسنا، آمار کلی و دقیق فوتی‌های تصادف‌ها را اداره‌ کل پزشکی قانونی استان زنجان اعلام می‌کند و آمار اورژانس فقط موارد فوتی در صحنه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha