• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403011506769
  • خبرنگار : 71299

یک مسئول در اداره کل دامپزشکی ایلام:

مردم گوشت و مرغ را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند

مردم گوشت و مرغ را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند

ایسنا/ایلام رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: در سال قبل، در کشتارگاه‌های طیور استان تعداد ۴ میلیون و ۸۰۰ قطعه طیور کشتار و مورد بازدید قرار گرفته که بیش از ۱۸ هزار قطعه ضبط و معدوم شد.

دکتر «محمد حسین ابراهیم پور» با اعلام این خبر به ایسنا اظهار کرد: برای سلامت و بهداشت عمومی و نظارت بر اقلام و فرآورده‌های خام دامی، استحصالی و خوراک و نهاده‌های اولیه مصرفی در واحدهای دام و طیور استان طی ۱۲ ماهه سال قبل، بیش از ۶۵ هزار نوبت بازدید توسط بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام از مراکز موضوع ماده ۲ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، به  ۱۵۹۵  مورد از مراکز تذکر کتبی رعایت مسائل بهداشتی داده شده و بیش از ۵۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است.

ابراهیم‌پور افزود: در همین راستا ۱۵۰۲ مورد نمونه‌گیری جهت قضاوت محصولات مختلف گرفته شده و تعداد ۳۲۱ واحد متخلف به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی و تعداد ۹ واحد پلمب شده است، همچنین در خصوص خوراک دام و نهاده های اولیه خوراک دام  بر بیش از  ۵۰ هزار تن انواع نهاده اولیه نظارت و بازرسی شد. 

 وی ادامه داد: در بازدید از  کشتارگاه‌ها  تعداد ۲۰ هزار رأ‌س دام سبک شامل گوسفند و بز کشتار شده که مورد بازدید قرار گرفته و برای ۴۵۶ هزار و ۴۳۴ کیلوگرم از  گوشت آنها اجازه مصرف صادر شده، همچنین تعداد ۲۲۰۰ راس دام سنگین نیز در کشتارگاه های استان کشتار شده  که مورد بازدید و اجازه مصرف برای  ۴۸ هزار ۸۲۶ کیلوگرم گوشت گاو و گوساله صادر شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی  در رابطه با ارتقای بهداشت و سلامت جامعه گفت: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های خام دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد که بخشی از وظایف دامپزشکی استان ایلام به عنوان سربازان عرصه بهداشت و سلامت کنترل بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: مردم استان همه فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha