• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403011506804
  • خبرنگار : 71049

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی به مرحله انتحار رسیده است

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی به مرحله انتحار رسیده است

دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد که اگر حمله به مناطق دیپلماتیک باب بشود، خلل بسیار جدی در حقوق بین‌الملل ایجاد می‌شود.

«محسن پاک‌آیین» در گفت‌وگو با ایسنا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را اقدامی کاملا تجاوزکارانه و بر خلاف موازین و مقررات بین‌المللی دانست و گفت، در وهله اول این تجاوز به پایتخت یک کشور مستقل انجام شده و ثانیا آن‌گونه که اعلام شد یک مکان دیپلماتیک از سوی اسرائیل هدف حمله قرار گرفته است که هر دوی اینها با مقررات پذیرفته شده بین‌المللی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: حمله تروریستی به سفارت ایران به لحاظ جامعه بین‌المللی هم یک اقدام کاملاً ناپسند و محکوم شده است. به اعتقاد من در وهله اول باید یک بسیج بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی صورت بگیرد و وزرات امور خارجه در ادامه به اقداماتی که انجام داده کماکان ادامه بدهد، چرا که اگر حمله به مناطق دیپلماتیک باب بشود، خلل بسیار جدی در حقوق بین‌الملل ایجاد می‌کند. مکان‌های دیپلماتیک همیشه دارای مصونیت هستند.

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی به مرحله انتحار رسیده است



وی اقدام روسیه برای برگزاری جلسه شورای امنیت را بسیار خوب و به موقع دانست و گفت: باید این مسیر ادامه پیدا کند و در سازمان همکاری اسلامی و در میان کشورهای دوست، رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم تجاوزگر معرفی شود و جامعه جهانی آماده حذف این رژیم از جامعه بین‌الملل شود.
 
این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه حملات به دمشق و مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران،  مخالف تمام مقررات بین‌المللی و به منزله ایستادن در مقابل جامعه جهانی است، اظهار کرد: البته نتیجه این‌گونه اقدامات انتحاری چیزی جز مرگ و زوال نیست. درخصوص جنایتی که از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت،  دولت سوریه باید پاسخ قاطعی به این اقدام رژیم صهیونیستی بدهد و همچنین به لحاظ دیپلماتیک و ابعاد دیگر، چراکه دولت‌ها موظف به حفظ و حراست از نمایندگی‌های دیپلماتیک هستند.

پاک آیین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز با شرایط سختی روبه‌روست و به‌دلیل جنایات گسترده‌اش در غزه به‌عنوان رژیمی معروف شده که به نسل‌کشی دست زده و تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این رژیم که حتی از سوی آمریکا هم وتو نشد، نشان‌دهنده این است که رژیم‌صهیونیستی در چه شرایط سختی به سر می‌برد و از سوی دیگر هم در میدان و هم در غزه به‌رغم تمام جنایاتی که مرتکب شده، ناکام مانده و به مرحله انتحار رسیده است.

پاک‌آیین: رژیم صهیونیستی به مرحله انتحار رسیده است



وی درباره واکنش تهران به این اقدام در سطح عملیاتی و حقوقی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از اقدامات محور مقاومت همیشه حمایت کرده و هر کشور یا گروهی که در جهت آرمان آزادی فلسطین باشد را حمایت می‌کند.

پاک آیین در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند اسراییل با این اقدامات سعی دارد ایران و حزب‌الله را وارد جنگ کند، گفت: فعلا به نظر می‌رسد مسئولین نظام موضوع جنگ مستقیم را در برنامه خودشان ندارند و این به نظر من یک اقدام عاقلانه است. جمهوری اسلامی ایران مخالف هر گونه تعرض به سفارتخانه‌ هر کشوری بر اساس مقررات و قوانین بین‌المللی است. اما در ارتباط با اینکه حتماً رژیم صهیونیستی باید ضربه بخورد و و اکنشی داشته باشیم، موافق هستم. اگر این واکنش نشان داده نشود این رژیم از این قبیل اقدامات دائما انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha