• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011506808
  • خبرنگار : 50040

رئیس اورژانس گیلان خبر داد

ثبت بیش از ۲۳ هزار تماس با اورژانس گیلان در نوروز امسال

ثبت بیش از ۲۳ هزار تماس با اورژانس گیلان در نوروز امسال

ایسنا/گیلان رئیس اورژانس گیلان از ثبت بیش از ۲۳ هزار تماس با این مرکز تا پایان طرح امداد نوروزی خبر داد و گفت: ۸۱۰۹ ماموریت مربوط به بیماران شرایط حاد اورژانسی و ۱۵۹۱ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات شهری و برون شهری بوده است.

دکتر جمشید محمدی امروز، ۱۵ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمت به هموطنان عزیز، اورژانس گیلان در طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ پاسخگوی ۲۳ هزار و ۷۹۱ تماس بوده و تعداد ۹۷۰۰ ماموریت انجام داده است.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، ۸۱۰۹ مورد مربوط به بیماران شرایط حاد اورژانسی و ۱۵۹۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات شهری و برون شهری بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان در مورد تعداد مراجعه به کمپ سلامت نوروزی، گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، تعداد ۴۲۲ نفر جهت دریافت خدمات پزشکی به کمپ طرح سلامت نوروزی واقع در عوارضی امامزاده هاشم مراجعه نموده و از خدمات فوریت‌های پزشکی به صورت حضوری استفاده کردند.

محمدی گفت: در ایام طرح سلامت نوروزی و استفاده مسافران از وسایل گرمایشی غیر استاندارد تعداد ۳۴ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش شده که توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی استان گیلان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه اورژانس گیلان در راستای ارائه خدمات درمانی در سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ مورد ماموریت انجام داده است، یادآور شد: از این تعداد ماموریت، ۱۱۰ هزار و پنج مورد مربوط به بیماران با شرایط حاد اورژانسی و تعداد ۳۲ هزار و ۶۷۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات شهری و برون شهری بوده است.

رئیس اورژانس گیلان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳ مورد ماموریت مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشتیم که بیماران فوق از خدمات درمانی اورژانس گیلان استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس با ۸۶ پایگاه شبانه روزی از طریق شماره ارتباطی ۱۱۵ در خدمت مردم خوب گیلان بوده و کلیه خدمات آن رایگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha