• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403011506851
  • خبرنگار : 71660

پاتروشف: حمله تروریستی در مسکو به‌خوبی سازماندهی شده بود

پاتروشف: حمله تروریستی در مسکو به‌خوبی سازماندهی شده بود

دبیر شورای امنیت روسیه امروز – چهارشنبه – گفت حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در حوالی مسکو «به خوبی سازماندهی شده بود» و با پوشش رسانه‌های غربی به روش دلخواه آنها همراه شد.

به گزارش ایسنا، در جریان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی افرادی مسلح به حاضرین در این سالن، بیش از ۱۳۰ نفر کشته و ۱۵۲ نفر زخمی شدند؛ اقدامی تروریستی که اکثر کشورهای جهان آن را محکوم کردند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صراحتا اعلام کرد که عاملان این حمله تروریستی مجازات خواهند شد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در جریان نوزدهمین نشست سالانه سران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای عنوان کرد: «این حمله تروریستی به خوبی سازماندهی شده بود و تحت پوشش گسترده خبری رسانه‌های غربی به لحن دلخواه آنها بیان شد.»

او در ادامه با اشاره به واکنش «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که ادعا کرده بود مقامات روسیه مسؤول این حمله تروریستی هستند، گفت: واکنش نامناسب زلنسکی که مقامات روسیه را به سازماندهی این حمله تروریستی متهم کرده بود، عادی است. در همین حال، اسلواکی مستقیما می‌گوید که رژیم کی‌یف مدتهاست به داعش پناه داده تا از آنها برای اهداف و مقاصد خود استفاده کند.

دبیر شورای امنیت روسیه افزود: بلافاصله پس از این حمله تروریستی، تماس‌های تلفنی اوکراین با خدمات اورژانس روسیه همراه با گزارش‌های نادرست آغاز شد.

پاتروشف خاطر نشان کرد: اما مشخص است که رژیم کی‌یف مستقل نیست و تماما توسط ایالات متحده کنترل می‌شود. هم‌چنین باید به خاطر داشته باشیم که داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی توسط واشنگتن ساخته شده‌اند.

این مقام روس به اهداف گروه‌های تروریستی پرداخت و تاکید کرد: گروه‌های تروریستی به طور فزاینده‌ای برای اهداف ژئواستراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. به تروریست‌ها تسلیحات مدرن، انواع ابزار و تجهیزات ردیابی، شناسایی و اطلاعاتی داده می‌شود.

وی در پایان خواستار محکومیت قاطع و شدید تروریسم در تمامی اشکال آن و اقدامات کشورهای حامی یا نادیده گرفتن آنها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha