• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011506904
  • خبرنگار : 71516

افزایش تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۰ نفر

افزایش تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۰ نفر

دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه از افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۰ نفر خبر داد.

به گزارش ایسنا، دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: محمد السید ابوسخیل، نویسنده و گوینده ایستگاه رادیویی «صدای قدس» و طارق السید ابوسخیل از دیگر نویسندگان و گویندگان این ایستگاه رادیویی طی جنایت یورش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا بعد از ۲ هفته محاصره بیمارستان الشفا از این بیمارستان عقب‌نشینی کرد. عملیات این رژیم در این مجتمع پزشکی صدها شهید و ویرانی گسترده در بیمارستان و اطراف آن را برجای گذاشت.

به نقل از روزنامه القدس العربی، دفتر اطلاع رسانی در غزه اعلام کرد که با شهادت ۲ خبرنگار مذکور تعداد شهدای خبرنگار از آغاز جنگ غزه به ۱۴۰ نفر رسید.

دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه همچنین آمار خسارت‌های فلسطین در بخش‌های مختلف در جنگ غزه را اعلام کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: ارتش رژیم اشغالگر مرتکب ۲۹۲۲ کشتار در غزه شد که شهادت ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر را در پی داشت. از جمله قربانیان ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک هستند که در حملات این رژیم شهید شدند. ۲۸ کودک نیز از گرسنگی جان خود را از دست دادند. ۹ هزار و ۴۶۰ زن در حملات رژیم شهید شدند. هفت هزار نفر زیر آوار هستند. ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر نیز زخمی شدند و ۷۳ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعداد قربانیان در بخش‌های مختلف خدماتی به ۶۸۹ نفر رسید؛ ۴۸۴ نفر از کادر پزشکی، ۶۵ نفر از دفاع مدنی، ۱۴۰ نفر از خبرنگاران، همچنین ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی و ۱۲ خبرنگار بازداشت شدند.

در این بیانیه تأکید شده است: حملات رژیم اشغالگر به ویرانی ۱۷۱ مقر دولتی و ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به صورت کامل و ویرانی جزئی ۳۰۵ مدرسه و دانشگاه منجر شده است. ۲۲۹ مسجد به صورت کامل و ۲۹۷ مسجد به صورت جزئی ویران شدند. سه کلیسا هدف قرار گرفتند. ۷۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل ویران و ۲۹۰ هزار واحد به صورت جزئی آسیب دیدند. ۳۲ بیمارستان دیگر نمی‌توانند فعالیت کنند. ۵۳ موسسه پزشکی به صورت جزئی خدمات رسانی آن‌ها متوقف شده است. ۱۵۹ موسسه پزشکی هدف قرار گرفته و ۱۲۶ آمبولانس منهدم شدند. در حملات این رژیم از اکتبر ۲۰۰ مرکز باستانی ویران شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha