• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403011506915
  • خبرنگار : 71974

عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا:

مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است

مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شهید بهشتی گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ خود رانده شده دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع با این حضور با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم.

زهرا غفورزاده، دبیر سیاسی انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که ایران را وارد صحنه بازی خود کند و آن را درگیر یک جنگ فراگیر کند. فراگیرشدن این جنگ به نفع این رژیم است.

وی افزود: این اتفاق تنها خواسته اسرائیل نیست و کشورهای غربی نیز به دنبال آن هستند. ما شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی درون باتلاق‌های متعددی فرورفته و می‌خواهد همه را با خود وارد آن کند. او برای رسیدن به خواسته‌اش به هیچ‌گونه خط قرمزی قائل نیست. باید به این توجه داشت، این عملکرد وحشیانه قطعاً با نظارت آمریکا رخ‌داده است. امکان ندارد این رژیم بدون اطلاع و نظر آمریکا دست به چنین جنایتی بزند. می‌دانیم که رژیم بدون حمایت غرب و به‌خصوص آمریکا به‌سرعت نابود خواهد شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به تجهیزات بیشتر است و جنگ با ایران قانع کردن پشتیبانانش را برای افزایش تجهیزات برای او راحت‌تر می‌کند.

*حضور آمریکا در منطقه تنش‌زا است

وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا باعث افزایش تنش در منطقه شده است، بیان کرد: آمریکایی‌ها در منطقه جنگ آوردند، اختلاف آوردند، فتنه آوردند، ویرانی آوردند، خراب‌شدن زیربناها را آوردند. در منطقه هر فسادی که صورت می‌گیرد اگر به دنبال منشأ آن رویم به حضور آمریکایی‌ها می‌رسیم. رهبری حضور آنها را فسادزا تلقی کرده و اشاره می‌کنند که تنها راه‌حل پاک‌شدن این فساد اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است. این حضور فتنه آمیز آمریکایی‌هاست که سبب انفعال و عدم انسجام دول مسلمان شده است.

وی افزود: اتحاد مسلمانان برای آمریکا خطرآفرین است. مطالعه تاریخ به ما ثابت کرده، کشورهای غربی تنها منافع خود را در نظر گرفته و بر اساس آن رفتار می‌کنند. حضور آنها در هر کشوری به معنی تأمین منافع آنهاست. تجارب حضورشان در سوریه، عراق، آفریقا و... این مسئله را به‌وضوح نشان می‌دهد، آن‌ها برای تأمین منافع خود دست به هر کاری می‌زنند. منافع دیگر کشورها را به زیر پا می‌گذارند. اخراج آمریکایی‌ها از منطقه پر منفعت‌ترین اتفاقی‌ست که می‌تواند رخ دهده.

*چشم‌پوشی سازمان ملل از جنایات رژیم اسرائیل

غفورزاده با اشاره به نقش سازمان‌های بین المللی در جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در چنین مواقعی تمامی سازمان‌های بین المللی با ارسال بیانیه‌های متعدد و ابراز همدردی سعی در محکوم کردن چنین جنایت‌هایی می‌کنند و سازمان ملل یا هرگونه سازمان‌های بین المللی دیگری حق انتقام و برخورد نظامی را برای آن کشور قائل می‌شوند. اما این روند برای جمهوری اسلامی متفاوت است. ما در بسیاری از موارد شاهد سکوت سازمان‌های بین‌المللی هستیم. تاجایی که حتی از محکوم کردن چنین جنایتی سرباز می‌زنند و آن را نادیده می‌گیرند. فرض کنید یکی از سفارت‌های دول اروپایی مورد حمله قرار می‌گرفت، واکنش جامعه جهانی چه بود؟

وی افزود: جامعه ایران اگر به دنبال انتقام و پاسخ به خباثت و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است، همان‌طور که در ماجرای عین الاسد با حضور خود سوخت حقیقی موشک‌ها را تأمین کرد. این‌بار نیز باید سوخت حقیقی موشک‌های انتقام گیرنده را با حضور در راهپیمایی روز قدس تأمین کند.

*دنیای اسلام در برابر قضیهٔ فلسطین دارای تکلیف دینی است

غفورزاده با اشاره به اهمیت روز قدس امسال اظهار کرد: در آستانه روز قدس باید به این نکته مهم توجه داشت، حضور در راهپیمایی روز قدس صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و ازخانةی خود رانده شده دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع با این حضور با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئلهٔ فلسطین. امروز مبارزهٔ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: دنیای اسلام یکسره در برابر قضیهٔ فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. یکی از مهم‌ترین شئوناتی که باید به آن پرداخت اتحاد کشورهای عربی در ماجرای دفاع از فلسطین است. ما شاهد چنددستگی کشورهای عرب و مسلمان هستیم.

وی گفت: در بسیاری از مواقع جنایات رژیم صهیونیستی با پشتیبانی برخی کشورهای عربی رخ می‌دهد. این اتفاق مانند خنجری از پشت به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان است. اگر دولت‌های مسلمان بِایستند، اگر اتحاد خود را حفظ کنند، اگر همه آنها یک‌صدا از فلسطین حمایت کنند، می‌توانند بر همهٔ سازوبرگ قدرت‌های طاغوتی و مستکبر پیروز شوند. اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن امریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل گیری یک قدرت اسلامی نگران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha