• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403011506933
  • خبرنگار : 71290

رویوران: روز قدس از ابزارهای بازدارندگی برای دفاع از جهان اسلام است

رویوران: روز قدس از ابزارهای بازدارندگی برای دفاع از جهان اسلام است

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: روز قدس یک ضرورت و یکی از ابزارهای دفاعی و بازدارندگی برای دفاع از جهان اسلام است. 

«حسین رویوران» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که روز قدس روز بیعت با فلسطین است، گفت: روز قدس نماد تفکر امت است، یعنی کسانی که اعتقاد به شهروندی اسلامی و برادری دارند، این یک نکته بسیار مهمی است که اصل شهروندی امت - ملت به‌عنوان یک پدیده مدرن موفق شد جای خود را باز کند.  احساس مسئولیت امت نسبت به فلسطین و همچنین تظاهراتی که در جهان اسلام اتفاق افتاده و ورود محور مقاومت به این رویارویی همه ناشی از پایبندی به یک تفکر است.  

وی تصریح کرد: بنابراین روز قدس تاکنون کارکرد بسیار بزرگی داشته و قطعا در تحقق برادری اسلامی و احساس شهروندی اسلامی این مساله باید استمرار یابد، در واقع یک ضرورت و یکی از ابزارهای دفاعی و بازدارندگی برای دفاع از جهان اسلام است. 

این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا همچنین به گذشت ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی طولانی‌ترین نبرد بین مقاومت و رژیم صهیونیستی است، در گذشته دیدیم که تمام جنگ‌های عربی - اسرائیلی به جایی نرسید، نتایج این جنگ‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی نشان داد ارتش‌های عربی تاب مقاومت نداشته و تسلیم شدند.

رویوران خاطرنشان کرد: اکنون نیز ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و چیزی که اتفاق افتاده یک تحول بزرگ است. مقاومت موفق شده، نفس مقاومت را طولانی کند از طرفی برتری نظامی دشمن را در چارچوب جنگ نامتقارن از بین ببرد و این الگوی بزرگی است. قطعا در جنگ نامتقارن شرایط با جنگ کلاسیک یک پیروز و یک شکست خورد وجود دارد، متفاوت است. 

وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری کشته‌های این جنگ‌ را به اشتباه به عنوان شاخص در نظر می‌گیرند،  آمریکا در عراق و افغانستان چیزی جز کشتار انجام نداد اما این آمریکاست که از صحنه فرار کرد لذا جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا انجام می‌دهد نمی‌تواند شاخص پیروزی باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ۶ ماه نتوانسته کاری از پیش ببرد تلاش می‌کند فرار به رو جلو داشته باشد،‌هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه نیز نوعی فرار رو به جلو است، رژیم صهیونیستی می‌خواهد میز را به هم بزند و یک مفری برای خودش فراهم کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha