• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011507203
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزان نیشابوری

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزان نیشابوری

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سال گذشته سیل، تگرگ و سرما چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرد.

علی مبارکی امروز، ۱۵ فروردین در بازدید نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی از معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور، ادارات وابسته و تشکل‌های مربوطه اظهار کرد: طرح تحول کشاورزی و اصلاح الگوی کشت از موارد مهمی است که در دولت سیزدهم به‌طور جد پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و سند تحول بخش کشاورزی عامل محرک در توسعه بخش کشاورزی است که با کار کارشناسی به پیش خواهد رفت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در ادامه بیان کرد: سیل، تگرگ و سرما در سال گذشته چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد کرد.

وی اذعان کرد: همچنین کمبود و قطعی برق نیز خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بهره‌برداران بخش کشاورزی وارد کرد و مدیریت توأمان برق و آب در سال جدید نیازمند مدیریت بیشتری خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور به کشاورزان توصیه کرد؛ محصولات، مزارع و باغات خود را بیمه کنند زیرا تنها مسیری که وزارتخانه و دولت می‌تواند به کشاورزان کمک کند، صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

خصوصی‌سازی عامل پیشرفت جامعه

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خصوصی‌سازی، واگذاری امور و کاهش تصدی‌های دولت در امور اقتصادی، موتور محرک و عامل پیشرفت در جامعه خواهد بود.

محمد رستمی با تأکید بر این اینکه پیگیری مشکلات و مسائل تخصصی در سطح شهرستان یکی از وظایف اصلی نماینده است، افزود: بهره‌وری از نکات مهم و اولویت‌دار بخش کشاورزی است.

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزان نیشابوری

وی افزود: تولید جوجه یک روزه و مواردی از این قبیل که در شهرستان کاستی‌هایی وجود دارد، باید با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و هلدینگ‌های بزرگ برای شهرستان پیگیری شود.

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد روستا و گلخانه‌داری از مواردی است که در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

رستمی اذعان کرد: خصوصی‌سازی، واگذاری امور و کاهش تصدی‌های دولت در امور اقتصادی، موتور محرک و عامل پیشرفت در جامعه خواهد بود.

در ادامه روسای ادارات تعاون روستایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شبکه دامپزشکی گزارشانی از حوزه‌های کاری خود را به نماینده مردم در مجلس ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha