• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011607284
  • خبرنگار : 50188

فرماندار:

رفسنجان نیازمند مرکز پرتو درمانی است

رفسنجان نیازمند مرکز پرتو درمانی است

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه بیماران نیازمند به پرتودرمانی از جمله سرطانی‌ها برای دریافت خدمات از این شهرستان به کرمان و یزد می‌روند، خواستار پیگیری تأسیس مرکز پرتودرمانی در رفسنجان توسط دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان شد.

حسین رضایی شامگاه ۱۵ فروردین‌ماه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ما در این شهرستان مشکلات زیادی داریم اما چهار موضوع اصلی و اولویت دار توسط اساتید دانشگاه هایتک کرمان مورد بررسی قرار گرفته که شامل مباحث درمانی، فرونشست زمین، دغدغه آفلاتوکسین پسته و تکنولوژی‌های مورد استفاده در بخش صنعت و معدن است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین این مباحث، نبود مرکز پرتودرمانی است که بیماران برای دریافت خدمات درمانی به کرمان و یزد عزیمت می‌کنند. لذا نیاز است این مرکز راه‌اندازی و از خطرات و تهدیدات احتمالی راه‌های دور و دراز جلوگیری شود. این موضوع همکاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان را می‌طلبد و باید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز به اضافه نیروی آموزش‌دیده تامین شود تا خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند پرتودرمانی تسهیل شود.

به گفته فرماندار رفسنجان، در بخش درمان شهرستان نیاز است در حوزه تشخیصی با تاسیس مرکز پزشکی هسته‌ای اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه هایتک کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: علاوه بر موضوع حوزه درمان، سه مبحث دیگر هم شامل فرونشست زمین، تابش اشعه گاما بر روی محصولات کشاورزی رفسنجان و رفع دغدغه آفلاتوکسین پسته و نیز تکنولوژی‌های مورد استفاده در بخش صنعت و معدن هم در رفسنجان که از مشکلات اساسی به شمار می‌روند، مورد بررسی قرار گرفته و باید به طور جدی بر روی آن ها کار کرد و با ارائه راهکارهای آینده نگر در جهت ساماندهی و رفع معضلات تلاش کرد.

احمد اسماعیلی ترشابی افزود: به دلیل مصرف بی‌رویه آب، فرونشست و فروچاله‌ها در رفسنجان ایجاد شده و امکان ایجاد فروچاله‌ها در جاهای حساس شهرستان اعم از باند فرودگاه، سد سرچشمه و ایستگاه تغییر گاز اتفاق بیفتد که از نقطه نظر ایمنی مهم است. یکی از راهکارها در پیشگیری از بروز این مسئله، پایش و رصد نقاط احتمالی ایجاد فرونشست و فروچاله در شهرستان است تا مسائل ایمنی در آن نقاط رعایت شود.

وی در زمینه تابش گاما بر روی محصولات کشاورزی رفسنجان هم گفت: در خصوص اصلاح بذر، نگهداری محصولات کشاورزی و انبارداری آن‌ها خوشبختانه شرکتی تاسیس شده و این شرکت موظف است چشمه گاما تامین کند و به محصولات کشاورزی تابش دهد. با تابش گاما بر روی محصول کشاورزی پسته می‌توان میزان آفلاتوکسین پسته را کاهش و از روند رشد قارچ جلوگیری کرد.

این استاد دانشگاه هایتک کرمان خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر در شهرستان که مورد بررسی قرار گرفت، تکنولوژی‌های مورد استفاده در بخش صنعت و معدن است لذا این تکنولوژی‌ها در همه بخش‌های مجتمع مس سرچشمه از جمله کارخانه ذوب باید بروزرسانی شود تا دقت کار بالا رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha