• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403011607368
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش ۴۷ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث در کاشان

افزایش ۴۷ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی منطقه کاشان در تعطیلات نوروزی به ۲۵ نفر رسید که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشت.

مهرداد فرزندی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این مدت تماس‌های برقرار شده با مرکز اورژانس کاشان به ۴۱۳۴ مورد رسید در حالی که در سال گذشته ۱۹۷۶ مورد بود که ۱۱۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: کارشناسان مرکز اورژانس کاشان در طرح سلامت نوروزی امسال در ۱۵۷۶ مأموریت شرکت کردند که نسبت به مأموریت‌های نوروز سال قبل ۱۳۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: مأموریت‌های اورژانس در ۳۱۷ مورد مربوط به حوادث حمل و نقل بود و بقیه نیز مربوط به مأموریت‌های داخلی و بیماری‌ها بوده است. ضمن این که، ۸۱۱ مورد به بیمارستان انتقال یافته و ۲۲۵ نفر به صورت سرپایی در  محل درمان شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز به ایسنا، گفت: کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۹ هزار و ۱۹۸ بازرسی انجام دادند که برای سه هزار و ۸۳۷ مرکز اخطار صادر کرده و پرونده ۳۷ مرکز به مرجع قضایی ارجاع شد و هفت مرکز متخلف تعطیل شد.

مهدی دلاوری افزود: شناسایی و نابودی چهار هزار و ۴۳۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، ۲۷۴ بازرسی از مراکز اقامتی، ۳۵۶ بازرسی از مراکز بین راهی و ۲۳۸ بازرسی مشترک با ادارات از دیگر اقدام‌های طرح سلامت نوروزی امسال بود.

وی اظهار کرد: ۶۶۵ بازرسی از محل‌های مراسم احیاء و مکان‌های تهیه، طبخ و توزیع نذری، ۲۳۲ بازرسی از کارگاه‌های قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و تعداد ۴۵ بازرسی از مراکز تهیه و عرضه آش و حلیم توسط گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: چهار هزار و ۱۲۹ مورد کلرسنجی شبکه‌های آب آشامیدنی و هفت هزار و ۶۱۹ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی از دیگر برنامه‌های طرح سلامت نوروزی بود ضمن اینکه به ۱۳۳ شکایت بهداشتی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت رسیدگی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha