• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011607379
  • خبرنگار : 50188

فرش گُل شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

فرش گُل شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

ایسنا/کرمان رفسنجان در نوروز ۱۴۰۳ بدون‌شک یک ویژگی خاص داشت و آن گل‌آرایی شهر و نصب المان‌های مختلف بود که فضای چشم‌نوازی را برای مسافران نوروزی رقم زد.

از تاج‌ها و کوزه‌های گل تا سفره‌های هفت‌سین، حاجی فیروز و ... نوروز امسال را برای رفسنجانی‌ها متفاوت‌تر رقم زده بود.

در کنار همه اینها، کاشت انواع گل و گیاه در بلوارها، میادین، بوستان‌ها، فضاهای سبز و مبادی ورودی و خروجی شهر، زیبایی و طراوت خاصی را به رفسنجان بخشیده بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا از تولید ۱۳ میلیون نشاء در نهالستان شهرداری خبر داد و گفت: بخشی از این تعداد نهال در خود شهر استفاده و بخشی به شهرهای همجوار ارسال می‌شود.

سعید سلطانی از خودکفایی رفسنجان در تولید نشاء گل یاد و بیان کرد: شهر رفسنجان به نسبت جمعیت و جغرافیا، رتبه نخست گل‌آرایی را در کشور به نام خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به نصب ۱۵۴ المان نوروزی و مناسبتی ماه رمضان در رفسنجان در ایام نوروز ۱۴۰۳، تصریح کرد: ۱۵۰ ست و وسیله ورزشی در بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای نصب شد، ضمن آن‌که علاوه بر رنگ‌آمیزی جداول، سطح شهر با انجام ۳۰۰۰ متر ریسه، نورپردازی شد.

فرش گُل شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان کاشت ۲۳ هزار اصله درخت در سطح شهر و نصب ۱۶ هزار متر چمن مصنوعی در بلوار ولایت را از دیگر اقدامات انجام‌شده برشمرد و افزود: حجم گل‌آرایی در رفسنجان نسبت‌به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

سلطانی یادآور شد: در چندین پارک محله‌ای از جمله بوستان مطهری ۴۵، میدان صنعت مس، بزرگراه خلیج‌فارس در سه لاین، بوستان بهاران در بلوک شماره هفت، بسترسازی برای کاشت نهال و گل انجام شده و در حال انجام است.

وی اضافه کرد: طبق آنچه نظرسنجی‌ها و گزارش‌های میدانی رسانه‌ها از وضعیت گل‌آرایی شهر در نوروز مطرح کردند، این موضوع رضایت مسافران و گردشگران نوروزی را در پی داشته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha