• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011607422
  • خبرنگار : 50664

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد

افزایش ۵۱ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ کاشمر در نوروز

افزایش ۵۱ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ کاشمر در نوروز

ایسنا/خراسان رضوی معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر از افزایش ۵۱ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ کاشمر در نوروز خبر داد.

مجبتی قائمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به انجام ۶۴۴ مورد مأموریت توسط اورژانس در ایام نوروز امسال گفت: مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در نوروز سال گذشته  ۴۲۴ مورد بود که در سال جدید ۵۱ درصد افزایش را نشان داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد مأموریت‌های تصادفی اورژانس ۱۴۵ مورد بوده است که با انجام این مأموریت‌ها ۱۱۵ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۰ مورد در محل درمان شدند.

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی اورژانس را ۴۹۹ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۹۹ مورد اعزام به بیمارستان و ۲۰۰ مورد نیز در محل درمان و یا لغو مأموریت شده است.

وی گفت: مأموریت‌های تصادفی اورژانس در ایام نوروز سال گذشته ۵۴ مورد بوده که امسال به ۱۴۵ مورد افزایش یافته و نشان از رشد ۱۶۵ درصدی دارد.

 قائمی اعلام کرد: بخش ام آر آی این شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۴۸ درصد افزایش خدمات‌رسانی به مردم داشته است.

وی در ادامه به عملکرد دو بیمارستان شهید مدرس (ره) و حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام هفت هزار و ۸۰۷ نفر به اورژانس بیمارستان شهید مدرس مراجعه کرده‌اند و ۱۳۵ مورد خدمت رادیولوژی، ۹۳۳ مورد خدمت آزمایشگاهی، ۲۲۰ مورد خدمت به بیماران شیمی درمانی انجام شده است.

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: علاوه بر این ۶۵ مورد سونوگرافی، ۱۳ مورد ماموگرافی، ۵۷۴ مورد بیمار بستری و ۴۷۳۵ نسخه مراجعه به داروخانه بیمارستان شهید مدرس خدمات ارائه شده است.

وی از انجام ۵۲۴ جلسه دیالیز در بیمارستان شهید مدرس کاشمر خبر داد و با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران دیالیزی در شهرستان در ایام نوروز ابراز کرد: ۷۲۱ جلسه خدمت به ۱۲۶ بیمار دیالیزی در شهرستان کاشمر ارائه شده و ۸۶ بیمار دائم در بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس (ره) کاشمر ۵۲۴ جلسه خدمت دریافت نمودند.

قائمی با بیان اینکه ۱۰ بیمار مهمان ۱۶ جلسه خدمت در بخش دولتی و ۳ بیمار اورژانسی ۱۶ جلسه خدمت دریافت نمودند؛ افزود: ۲۳ بیمار دائم در مرکز خصوصی سوم شعبان ۱۴۱ جلسه خدمت و ۴ بیمار مهمان ۲۷ جلسه خدمت در این مرکز دریافت نمودند.

وی گفت: به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر نیز در ایام نوروز ۱۰ هزار و ۳۰۰ بیمار به پزشک اورژانس کرده‌اند و مراجعه و ۹۲ مورد زایمان انجام شده همچنین به یک هزار و ۲۳ بیمار بستری ارائه خدمت صورت گرفته است.

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به ارائه خدمت به ۹ هزار و ۷۴۶ مراجعه کننده به آزمایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و ارائه خدمت به یک هزار و ۳۵۳ بیمار مراجعه کننده به رادیولوژی این بیمارستان گفت: در ایام نوروز ۳۰۱ عمل جراحی، ۶۳۶ سونوگرافی و ۴۲۸ مورد سی تی اسکن انجام و به ۸۶۲ مراجعه کننده به بخش ام آر آی ارائه خدمت شده است.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه تخصصی شهید سلیمانی در کاشمر افزود: در ایام نوروز به یک هزار و ۱۴۱ نفر مراجعه کننده به درمانگاه تخصصی ارائه خدمت شده است.

ارائه خدمات متنوع در مراکز بهداشت

قائمی در خصوص عملکرد مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در ایام نوروز امسال ابراز کرد: در حوزه بهداشت هفت هزار و ۴۰۱ خدمت و تعداد یک هزار و ۵۸۶ مورد ویزیت پزشک انجام و ۴۹۷ مورد خدمت آزمایشگاهی و ۴۲۸ مورد خدمت به میان‌سالان، سالمندان، جوانان و نوجوانان ارائه شده است.

وی با اشاره به شرکت ۸۰ زوج در کلاس‌های ازدواج گفت: در ایام نوروز امسال تعداد ۳۰۴ مورد خدمت پس از زایمان، یک هزار و ۷۲۵ مورد مراقبت از مادران باردار، دو هزار و ۲۰۹ مورد مراقبت از کودکان زیر پنج سال و ۳۲۲ مورد خدمات سرپایی ارائه شده است

معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: در این مدت ۷۲ مورد حیوان گزیدگی گزارش شده که ۱۷۸ مورد واکسیناسیون برعلیه هاری صورت گرفته است.

انجام ۲ هزار و ۲۶۷ بازدید از مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

رئیس مرکز بهد اشت کاشمر در ادامه به خدمات ارائه شده در واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۶۷ بازدید از مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد و ۲۰۲ مورد اخطار و اقدام قانونی معرفی صورت گرفت

قائمی بیان کرد: با انجام ۴۱ مورد بازدید مشترک، ۳۲۳ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و جمع‌آوری و ۴۱ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ پاسخ داده شد همچنین ۵۹۰ مورد سنجش کلر آزاد و هزار و ۱۸ مورد سنجش وسایل پرتابل توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کاشمر انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha