• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011607470
  • خبرنگار : 71610

دیده‌بان حقوق بشر: دولت‌ها ارسال تسلیحات برای اسرائیل را متوقف کنند

دیده‌بان حقوق بشر: دولت‌ها ارسال تسلیحات برای اسرائیل را متوقف کنند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای خواستار توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها شد.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اسرائیل در ۳۱ اکتبر بدون هیچ هدف نظامی به یک ساختمان مسکونی در غزه حمله کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به ساختمانی در غزه ۱۰۶ غیرنظامی از جمله ۵۴ کودک را به کام مرگ برد و این اقدام یک جنایت جنگی است. این حمله یکی از «مرگبارترین حوادث برای غیرنظامیان» از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر است.

شاهدان گفتند که 350 نفر یا بیشتر در ساختمان مهندسین، در جنوب کمپ پناهندگان نصیرات، اقامت داشتند که بعد از ظهر همان روز، چهار مهمات هوایی بدون هیچ هشداری به آن حمله کردند. حداقل 150 نفر پس از فرار از خانه‌های خود در نقاط دیگر غزه به دنبال سرپناه بودند. ساختمان تخریب شد.

این گروه مستقر در نیویورک گفت که در زمان وقوع حمله هیچ مدرکی دال بر وجود یک هدف نظامی در مجاورت ساختمان پیدا نکرده است که به گفته دیده‌بان حقوق بشر، حمله هوایی را "غیرقانونی و غیرقانونی" کرده است.

جری سیمپسون، مدیر بحران و درگیری این سازمان، گفت: قربانیان شامل «کودکانی است که فوتبال بازی می‌کردند، ساکنانی که در فروشگاه مواد غذایی طبقه همکف تلفن‌ها را شارژ می‌کردند، و خانواده‌های آواره که به دنبال امنیت بودند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات اسرائیل به طور علنی هیچ اطلاعاتی در مورد این حمله، از جمله هدف مورد نظر و هرگونه اقدام احتیاطی برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان ارائه نکرده‌اند.

سیمپسون گفت: «تعداد حیرت‌انگیز تلفات فلسطینی‌ها، عمدتاً زنان و کودکان، نشان‌دهنده بی‌توجهی مرگبار به زندگی غیرنظامیان است و به جنایات جنگی احتمالی بیشتری اشاره می‌کند که باید بررسی شوند».

وی تاکید کرده است: دولت‌های دیگر باید دولت اسرائیل را برای پایان دادن به حملات غیرقانونی تحت فشار قرار دهند و فوراً انتقال تسلیحات به اسرائیل را برای نجات جان غیرنظامیان و اجتناب از همدستی در جنایات جنگی متوقف کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد دولت‌هایی که به ارائه سلاح به اسرائیل ادامه می‌دهند «در خطر همدستی در جنایات جنگی هستند». آنها همچنین باید از اهرم‌های خود، از جمله از طریق تحریم‌های هدفمند، برای تحت فشار قرار دادن مقامات اسرائیلی برای توقف ارتکاب سوء استفاده‌های بزرگ استفاده کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد: دولت‌ها باید از تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در فلسطین حمایت کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زن و کودک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha