• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403011607520
  • خبرنگار : 50214

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های یزد خبر داد

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به پل مهریز – تنگ چنار/حجم زیاد آب علت شکستن پل بود

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به پل مهریز – تنگ چنار/حجم زیاد آب علت شکستن پل بود

ایسنا/یزد رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری استان یزد گفت: سیل اخیر در شهرستان مهریز موجب تخریب پل کیلومتر ۱۰محور مهریز – تنگ چنار شد که برآورد ریالی خسارت وارده معادل ۲۰۰ میلیارد ریال است.

«حسین  یوسفی»  در حاشیه بازدید از پل تخریب شده در محور مهریز – تنگ چنار، اظهار کرد: حجم بیش‌از حد آب و شسته شدن دیواره‌های کناری، موجب نشست و تخریب پل شده است.

وی تصریح کرد: نتیجه بازدیدها و بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان نشان‌دهنده تخریب عرشه، دیواره میانی پل، رادیه (برای جلوگیری از آب شستگی طول پی از ابتدای ورودی تا انتهای خروجی آبروها و پلها ایجاد می‌شود) و برید(دیواره‌های کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر پی در ورودی و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی) است.

یوسفی با بیان این که پل تخریب شده راه دسترسی به شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، هرات و مروست و همچنین مسیر ییلاقی تنگ چنار بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مسیر انحرافی و جایگزین برای برقراری تردد کاربران تعریف شده است تا عبور و مرور به این مناطق مختل نشود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها، به انجام اقدامات مقدماتی جهت بازسازی پل و بازگشایی محور اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری استان یزد، این مسئول در پایان با تأکید بر این که تخریب پل نامبرده خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال را به همراه داشته است، اضافه کرد: بازسازی و تکمیل طرح نامبرده نیازمند تأمین مالی از محل اعتبارات حوزه مدیریت بحران، استانی و ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha