• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011607527
  • خبرنگار : 50189

/طوفان رمضان/

پشتوانه مردمی، قدرت نرم هر کشور در روابط بین المللی است

پشتوانه مردمی، قدرت نرم هر کشور در روابط بین المللی است

ایسنا/کرمان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این مطلب که در روابط بین الملل اگر کشوری پشتوانه مردمی نداشته باشد، نمی‌تواند در فضای بین المللی اهداف خود را پیش ببرد، گفت: همیشه حمایت مردمی از اقدامات در نظام‌های حکومتی بسیار مهم است و هرچه این پشتوانه مردمی قوی تر و قدرتمندانه‌تر باشد، تاثیرگذاری کنش آن دولت می‌تواند بارزتر و مشخص تر باشد.

دکتر محمود بابایی در گفت و گو با ایسنا درباره اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و حمله به سفارت ایران در سوریه اظهار کرد: این اقدام نسبت به اقدامات دیگر این رژیم خاص‌تر و مشابه مورد هدف قراردادن نیروهای سازمان ملل است.

وی ادامه داد: اسرائیل به منافع ملی کشور ما تعرض کرده لذا محکوم کردن آن کاملا منطقی است و شاهد واکنش مقامات کشورهای مختلف در زمینه محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی هستیم.

استاد روابط بین الملل دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در منطقه تصریح کرد: در شش ماه اخیر شاهد عدم کنش نهادهای بین‌المللی نسبت به مسئله غزه بودیم و نتوانستند نقش تاثیرگذار بازیگری خود را ایفا کنند لذا این اقدامات رژیم صهیونیستی که روز به روز خشن تر و جنایات آن مبرهن تر می‌شود به دلیل عدم کارایی نهادهای بین المللی است.

وی با اشاره به شکایت ایران از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اقدام جدی و بازدارنده‌ای از طریق نهادهای بین المللی رخ نخواهد داد.

بابایی درباره اینکه سیستم نظام آمریکا از این اقدام مطلع بوده یا نبوده است، نیز گفت: به نظر می‌رسد که این اقدام اسرائیل با هماهنگی آمریکا انجام شده، زیرا صهیونیست‌ها وقتی در حال درگیری با غزه و لبنان هستند، بنابراین خودسرانه دست به چنین کاری نخواهند زد چون برایشان خطرناک است و خویشتن داری ایران تاکنون برای جلوگیری از گسترش دامنه بحران در منطقه بوده است.

این استاد دانشگاه با یادآوری حمایت‌هایی که کشورهای دیگر از اسرائیل می‌کنند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی این اقدامش باشند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که در روابط بین الملل اگر کشوری پشتوانه مردمی نداشته باشد، نمی‌تواند در فضای بین المللی اهداف خود را پیش ببرد، گفت: همیشه حمایت مردمی از اقدامات در نظام‌های حکومتی بسیار مهم است و هرچه این پشتوانه مردمی قوی تر و قدرتمندانه‌تر باشد، تاثیرگذاری کنش آن دولت می‌تواند بارزتر و مشخص تر باشد و به عنوان قدرت نرم در روابط بین المللی از پشتوانه مردمی یاد می‌شود.

استاد روابط بین الملل ادامه داد: ابتکار امام راحل در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس بدیع است تا فلسطین از اذهان جامعه جهانی پاک نشود و در حاشیه‌های متن روابط بین الملل گم نشود و اصل بماند. ضمن اینکه روز قدس امسال حساس تر از گذشته است و شاهد حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی قدس خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha