• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403011607608
  • خبرنگار : 71650

/طوفان رمضان/

روز قدس امسال یک شیوه «مبارزاتی» است

روز قدس امسال یک شیوه «مبارزاتی» است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: با توجه به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و یکپارچگی مردم جهان از تمام ملل و ادیان و مذاهب در نکوهش این اقدامات، باید گفت که روز قدس امسال تبدیل به یک شیوه مبارزاتی شده و روز قدس امسال به معنای واقعی کلمه یک روز «جهانی قدس» است.

شایان ترکمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فلسفه اصلی روز قدس یک مقابله جدی با سیاست غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر به فراموشی سپردن مساله فلسطین و قدس است، اظهار کرد: سیاست غرب و رژیم صهیونیستی این است که کشورهای اسلامی و جهان قضیه فلسطین را به فراموشی سپرده و یا تصویر محوی از فسطین داشته باشند؛ اما با فرمان امام خمینی (ره) یک ابتکار جهانی رخ می دهد و روزی برای «قدس» تعیین می شود که تقریبا تمام این نقشه‌ها را نقشه بر آب می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی با نام گذاری روز قدس یک حرکت جمعی برای زنده نگه داشتن یاد فلسطین و مساله قدس در جهان اسلام و تمام دنیا برداشتند، ادامه داد: امسال روز قدس، یک شیوه مبارزاتی است. پیش از این حرکتی که امام خمینی برای روز راهپیمایی روز قدس آغاز کردند صرفا در برخی کشورهای اسلامی و به صورت محدود و نه در همه کشورها اتفاق می‌افتاد، اما روز به روز اثر روز قدس بیشتر شد و روز قدس امسال یک شیوه مبارزاتی است.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: اهمیت این حرکت امام خمینی در روز قدس امسال بیشتر مشخص  می‌شود؛ چراکه روز قدس امسال به معنای واقعی کلمه یک روز جهانی قدس محسوب می شود و از تمام ملل، ادیان و مذاهب در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و مهمترین نکته این راهپیمایی نیز همین است که امسال برای اولین بار در مساله فلسطین یک حرکت جمعی جهانی اتفاق می‌افتد که صرفا محدود به کشورهای اسلامی و شیعه نیست.

ترکمانی همچنین درباره اقدام اخیر اسرائیل و حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه و لزوم دقت در تحلیل این امر، بیان کرد: تحلیل قشر نخبگانی جامعه نباید همانند و شبیه به تحلیل های کف جامعه درباره این اقدام باشد. جبهه مقاومت در جنگی ترکیبی با غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و این اقدام رژیم صهیونیستی یک واکنش و نه کنش بوده است. آنچه مهم آن است که برآیند کلی جنگ به نفع جبهه مقاومت است و اقداماتی صورت گرفته است که رژیم صهیونیستی مجبور شده دست به این کار بزند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر علاوه بر اینکه ضعف و سستی رژیم صهیونیستی  را نشان داد که دست بر چنین حماقتی زده است، نشان داد کاملا مرکز فرماندهی رژیم صهیونیستی بهم ریخته است. این اتفاقات باعث می‌شود که مساله فلسطین و روح آزادی خواهی و مقاومت مشخصا در کشور خودمان ایران و سایر کشورهای جبهه مقاومت بسیار زنده‌تر و قابل پذیرش‌تر از قبل شود؛ به طوری که همراهی مردم برای دفاع از غزه بیشتر و عزم آنها جدی تر شود. از طرفی این عامل منجر به وحدت گروه هایی شد که به هر دلیلی از یکدیگر فاصله گرفته بودند.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: انشالله عزم ملت ایران و کشورهای مقاومت برای مبارزه با صهیونیسم و همراهی مردم فلسطین بیشتر می شود. اینکه ما این امر را در طول تاریخ ثابت کرده‌ایم که از صهیونیست ها نخواهیم ترسید و اتفاقا  ملت ما در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی بیدارتر و می‌شود و بیشتر به صحنه می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha