• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403011607704
  • خبرنگار : 71567

یک استاد فقه سیاسی دانشگاه خوارزمی تاکید کرد

کنترل رشد نقدینگی و کرونا؛ دو اقدام مثبت دولت فعلی

کنترل رشد نقدینگی و کرونا؛ دو اقدام مثبت دولت فعلی

یک استاد فقه سیاسی دانشگاه خوارزمی کنترل رشد نقدینگی و کرونا ویروس را دو اقدام بسیار مثبت دولت فعلی برشمرد و گفت: باید فضا و زمینه مشارکت مردمی توسط دولتمردان و مسئولان ایجاد شود تا ما شاهد به ثمر نشستن فعالیت‌ها و تلاش‌ها باشیم.

نجفعلی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به جلسه روز گذشته مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اشاره و اظهار کرد: هر ساله رهبر معظم انقلاب جلسه ای را در دیدار با مسئولان ارشد نظام برگزار می کنند که مباحث کلیدی، اساسی و مهم کشور، منطقه و بین المللی در این جلسه مطرح می شود، دیدار امسال نیز این ویژگی را داشت و مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه داشتند که این امر حاکی از دغدغه ایشان نسبت به این موضوعات است.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر انقلاب در جلسه روز گذشته تاکید کردند ما مشکلات و موانعی را در موضوعات اقتصادی کشور داریم؛ اما افق اقتصادی کشور روشن است؛ البته امید دادن به جامعه از خصوصیات بارز روش و سیره علمی مقام معظم رهبری است. اگر چه این امید نیز بدون پشتوانه نیست.

این استاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه رهبری انقلاب همواره مباحث را از دیدگاه کلان نگاه می کنند، گفت: این نگاه رهبری با توجه به واقعیت های جامعه موجب امیدافزایی مردم می شوند. طبعیتا در جلسه روز گذشته تاکید شد دولت در این مدتی که روی کار آمده قطعا کارهای بسیار بزرگی نظیر کنترل ویروس کرونا را انجام داده است.

غلامی خاطرنشان کرد: ما قبل از روی کار آمدن این دولت شاهد بودیم که روزانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از هم میهنانمان را بر اثر ویروس کرونا از دست می دهیم که خوشبختانه این وضعیت با درایت، همکاری و مسئولیت پذیری دولت سیزدهم مدیریت شد.

این استاد دانشگاه خوارزمی همچنین از هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن دولت فعلی کمک های معیشتی را در بین مردم دهک های پایین توزیع می کنند که این امر نیز اقدام بسیار مثبتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: قبل از روی کار آمدن این دولت فعلی ما در فصول تابستان با قطعی وحشتناک برق مواجه بودیم؛ اما طی دو سال اخیر دیگر شاهد این موضوع نیستیم ضمن اینکه چرخ صنعت نیز در حال چرخیدن است.

مدیر گروه معارف دانشگاه خوارزمی یادآور شد: دولت در مسیر کنترل رشد نقدینگی کارنامه خوبی دارد با توجه به اینکه به اذعان اقتصادانان ریشه تورم در افزایش نقدینگی است طبعیتا دولت در این مسیر گام های خوبی برداشته است همچنان که آمارهای داخلی و پایگاه های معتبر بین المللی وضعیت کلان اقتصادی ایران را رو به جلو تبیین می کنند.

این استاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در کشور ما در حال کنترل شدن است، افزود: طبعیتا تورم در جامعه ما بسیار بالاست و وقتی چند درصد هم کاهش پیدا کند، ممکن است این وضعیت محسوس نباشد؛ اما این نوع اقدامات نشان دهند این است که دولت در مسیر درست  عمل می کند.

غلامی یادآور شد: شعار امسال رهبری انقلاب که مشارکت مردمی در تولید را مورد تاکید قرار داده است نشان دهنده نقش مردم در کاهش مشکلات جامعه می باشد؛ چرا که در این ۴۵ سال هر جا مردم پای کار آمدند نتیجه گرفتیم. همچنان که جنگ تحمیلی با مدیریت، مشارکت، ایثارگری و فداکاری مردم به پیروزی رسید. حتی درگیری های اوایل انقلاب را مردم سامان دادند. یا اینکه گروه های جهادی به موضوع کرونا ورود کرده و در ساماندهی امور نقش مثبت انجام دادند.

وی مردم را شاه کلید حل مشکلات اساسی و کلان اقتصادی کشور دانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام و سخنرانی اول سال تاکید کردند باید فضا و زمینه مشارکت مردمی توسط دولتمردان و مسئولان ایجاد شود تا ما شاهد به ثمر نشستن فعالیت ها و تلاش ها باشیم؛ به طوریکه بهبود شاخص های اقتصادی اثر خود را در زندگی مردم بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha