• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403011607776
  • منبع : نمایندگی خوزستان

ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان اعلام کرد؛

نزدیک به سه میلیون اقامت و ۲۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

نزدیک به سه میلیون اقامت و ۲۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

ایسنا/خوزستان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا به امروز (۱۶ فروردین ۱۴۰۳) نزدیک به ۲۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری به ثبت رسیده است.

محمدحسین ارسطوزاده گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲ شانزده فروردین ۱۴۰۳، ۱۹ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۴۸ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفته است افزود: از این تعداد، پنج میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۰۴ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، شش‌ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۹۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، ۴۱۳ هزار و ۵۳۵ بازدید مربوط به جاذبه‌های صنایع‌دستی، یک‌میلیون و ۷۵۸ هزار و ۴۴۷ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، سه‌میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۳۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۱۹۷ هزار و ۵۴۴ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۵۶ هزار و ۵۹۶ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بودند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین میزان اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری سطح استان در بازه زمانی یاد شده ۲ ‌میلیون و ۹۶۹ هزار و ۸۲۱ نفرشب‌اقامت بوده است و حدود ۶۶ درصد از گردشگران در اقامتگاه‌های غیررسمی (یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۶۹۹ نفرشب اقامت)، حدود ۱۴ درصد (۴۳۹ هزار و ۹۵۵ نفرشب اقامت) در اقامت‌گاه‌های رسمی و حدود ۲۰ درصد (۵۹۲ هزار و ۱۶۷ نفرشب اقامت) نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری اقامت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان گفت: ۱۹۸ مورد بازدید نظارتی انجام ‌شده و از این تعداد ۹۱ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۴۵ مورد از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و ۳۷ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرائی و بین راهی انجام شده است. ضمن این‌که در این مدت درمجموع ۹ فقره تشویق به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی اعطا شده است. همچنین ۱۵ واحد از این تأسیسات نیز در این مدت تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یادشده هیچ‌یک از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی اخطار کتبی دریافت نکردند. طی این مدت تعداد ۸ فقره شکایت از مراکز اقامتی، ۸ فقره از جاذبه‌های گردشگری و ۱۳ فقره نیز از دفاتر خدمات مسافرتی و گشت‌ها در سطح استان دریافت شد و این درحالی بود که شکایتی از مراکز پذیرایی و بین‌راهی دیافت نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha