• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011707843
  • خبرنگار : 50187

دبیر اتحادیه جهانی امت واحده:

مقاومت مردم غزه خیره‌کننده است

مقاومت مردم غزه خیره‌کننده است

ایسنا/کرمان دبیر اتحادیه جهانی امت واحده با اشاره به مقاومت حماس، خیره‌کننده‌ترین بخش ماجرا را ایستادگی شش ماهه مردم غزه دانست و گفت: مخرن‌های سلاح‌ اسرائیل توسط آمریکا شارژ می‌شود.

علیرضا کمیلی ۱۶ فروردین ماه در نشست بصیرتی به مناسبت روز قدس در کرمان، تفاوت انسان مومن و غیرمومن و تفاوت شهدا با سایرین را در نوع باور آنان دانست که در اوج تاریکی شب باور داشتند صبح طلوع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این باور صرفاً درونی و ذهنی نیست بلکه تصمیم مدیریتی هم هست، افزود: اگر غیر از این بود هیچ عملیاتی را در دفاع مقدس نباید شروع می‌کردیم زیرا حجم امکانات ما با طرف مقابل برابری نمی‌کرد.

کمیلی در ادامه گفت: در قرآن کریم قصه‌های متعددی از عدم استقامت اقوام و ملت‌هایی روایت شده که تا یک جایی انبیاء خود را همراهی و سختی‌ها را تحمل کردند.

دبیر اتحادیه جهانی امت واحده با اشاره به اینکه حاج قاسم باعث رفعت نام استان کرمان در جهان شد و ملت‌ها برای زیارت مزار او به اینجا می‌آیند، اظهار کرد: خود او نیست اما در جریان طوفان الاقصی نام او بیش از گذشته است و از آموزش‌ها و کمک‌های او می گویند و اسم حاج قاسم همه جا مطرح است.

وی افزود: حاج قاسم در شرایط بسیار سختی مسئولیت نیروی قدس سپاه را به عهده گرفت و شاید خیلی از مردم از دور شنیده باشند که حاج قاسم چه زحماتی کشیده اما او در دورانی به معنی واقعی کلمه سخت کار خود را شروع کرد.

کمیلی با بیان اینکه در شرایطی که آمریکایی‌ها در حال گسترش پایگاه‌های خود در منطقه بوده و آمده بودند کار را یکسره کرده و ابرقدرت بشوند، حاج قاسم و یارانش خواب کافی نداشتند؛ تصریح کرد: شرایط بسیار سخت و پیچیده بود و آمریکایی‌ها علناً حرف از خاورمیانه جدید می‌زدند.

وی با اشاره به فتنه‌انگیزی‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان و حماس با هدفِ زدن بازوان ایران اشاره کرد و از نقش ایمان به خدا و استقامت در پیروزی‌ جبهه مقاومت یاد کرد و گفت: امروز اسرائیل حتی یکی از اهداف خود را محقق نکرده و آنچه می‌بینیم پر از کرامت و نصرت‌های الهی است.

وی گفت: آن روزها حاج قاسم اگر به صحنه نگاه می‌کرد باید ناامید می‌شد اما ببینید ایستادگی جوانان ما چه دستاوردهایی داشته و چطور پروژه‌های دشمنان را از بین برده است و اگر ایمان داشته باشی شبانه‌روزی کار می‌کنی اما آنهایی که شب امتحان می‌خواهند به نتیجه برسند بدانند که نمی‌شود امتحانات سخت را شب امتحان جمع کرد.

دبیر اتحادیه جهانی امت واحده گفت: اگر پروژه داعش در سوریه و عراق به نتیجه رسیده بود، امروز شاهد دلاوری حماس نبودیم بلکه همه درگیر فتنه داخلی و جریان تکفیری بودیم.

وی با اشاره به مقاومت حماس، خیره‌کننده‌ترین بخش ماجرا را ایستادگی شش ماهه مردم غزه دانست و گفت: مخرن‌های سلاح‌ اسرائیل توسط آمریکا شارژ می‌شود.

کمیلی با اشاره به روحیه ستودنی مادران شهدای غزه بیان کرد: غزه را باورهای مردم و قرآن نگه داشته است و مگر مؤمن سلاحی غیر از این دارد؟ که حاج قاسم هم برای همین به خواندن قرآن و نماز شب توصیه می‌کرد.

وی بیان کرد: تکلیف مردم کرمان بعد از حاج قاسم این است جوانان این استان بین المللی تربیت شده و آماده ارتباط با امت اسلامی و به چند زبان مسلط باشند زیرا مزار او زائرانی از دیگر ملت‌ها دارد و این از برکات سحر است و شان این بزرگمردان در آینده  مشخص خواهد شد که چه زیربنایی گذاشتند و این شکست‌ها را به طرف مقابل تحمیل کرده و طرف ذلیل مقابل جز کشتار چاره‌ای ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha