• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011707879
  • خبرنگار : 71443

بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه

بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه را برای اولین بار از زمان آغاز جنگ تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، یک مقام صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت که کابینه امنیتی اسرائیل با بازگشایی گذرگاه مرزی بیت حانون موافقت کرد تا امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه فراهم شود. همچنین استفاده از بندر اشدود برای کمک به انتقال بیشتر کمک‌ها به نوار غزه را مورد تایید قرار گرفته است.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای که رسانه‌های اسرائیلی منتشر کردند، این خبر را تایید کرد.

گذرگاه بیت حانون بین سرزمین‌های اشغالی و شمال نوار غزه واقع است. اکنون برای اولین بار پس از آغاز جنگ است که این گذرگاه بازگشایی می‌شود، چراکه رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه گذرگاه‌های زمینی را به شدت کنترل کرده و همه سفرهای هوایی و دریایی به غزه و از آن را ممنوع کرده است.

پیش از شروع جنگ علیه غزه که تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در نتیجه آن جان خود را از دست داده‌اند، ۲ گذرگاه کاربردی در داخل این منطقه وجود داشت: بیت حانون برای جابجایی مردم و کرم ابوسالم برای انتقال کالا.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، بازگشایی گذرگاه بیت حانون ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در یک تماس تلفنی درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کردند.

بایدن ضمن حمایت مجدد از تل‌آویو، حملات به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه و به‌طور کلی وضعیت بشردوستانه در نوار غزه را «غیرقابل قبول» دانست و به نتانیاهو گفت که گام‌های ملموس و قابل توجهی را برای رسیدگی به آسیب‌های غیرنظامیان و ایمنی امدادگران اجرا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۰

چی شد تا حالا کمک نمی گردید.الان چون از ایران ترسیدید دارید کمک رسانی به غزه می کنید .مطمعن باشید با این کارهاتون ایران اسلامی دیگر سکوت نخواهد کرد .شما غده سرطانی باید از ریشه قطع شوید.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۰۲:۴۷

ایران عزیز بعنوان قلب محور مقاومت باید بماند وآسیب نبیند تا مرتب خون تازه دررگهای مجاهدان پمپاژ نماید.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۰۰:۰۳

جنگ غزه کشک بودن صهیونیست رو ثابت کرد..و دلاوران یمنی به جهان ثابت کردن آمریکا و انگلیس چیزی که وانمود میکنن نیستن و خیلی بزدل تراز اونی هستن که دنیا تصور میکنه..با کمک چندین کشور اومدن جلو و یمنی های دلاور با پس گردنی زدن جلوشون وایسادن.. آمریکا اگه قدرت داشت تنها به جنگ یمن میرفت تا دنیا ببینن چه اتفاقی میفته..جنگ کردن جیگر میخاد نه سلاح..

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۰۵:۲۸

مرگ بر نتانیابو واربابش مقاومت فلسطین پیروز است انشالله