• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: دفتر خبری
  • کد خبر: 1403011707925
  • خبرنگار : 71969

/طوفان رمضان/

روایت حضور پرخروش مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس

روایت حضور پرخروش مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس

ایسنا/دفتر خبری راهپیمایی مردم شهرهای مختلف ایران امسال شکوهمندتر از سال‌های گذشته همزمان با تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه برگزار شده‌است.

به گزارش ایسنا، همزمان با تهران تمام  شهرها و روستاهای کشور راهپیمایی جهانی قدس را آغاز کرده‌اند، امسال همزمان با روز جهانی قدس تشییع شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیتی به کنسولگری ایران در سوریه انجام می‌شود.

امروز زنان و مردان به همراه کودکان و جوانان و نوجوانان شیعه و سنی سرزمین اقوام با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و حزب‌الله لبنان، یکپارچه برای آزادی قدس شریف به پا خاسته‌اند تا برای عمل به فرامین حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانشین خلفش امام خامنه‌ای برای آزادی قدس شریف به صف شوند.

گلستان؛ از چهارراه میدان تا مصلی شعار گرگانی‌ها «القدس لنا» است 

گلستانی‌ها امروز با فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا»، «القدس لنا» و دیگر شعارها خشم و انزجار خود از استکبار جهانی و صهیونیست را به جهانیان اعلام می کنند.

در حال حاضر سرتاسر استان گلستان از نوکنده در غرب گلستان تا مناطق مرزی شرق استان در شهرستان‌های کردکوی، آق‌قلا، بندر ترکمن، بندر گز، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس، آزادشهر، مراوه‌تپه، گالیکش و گمیشان امروز میزبان قدوم مردم روزه دار از اقوام مختلف کرد، ترک، لر، سیستانی، بلوچ، ترکمن و فارس شده تا غریو مرگ بر اسرائیل آنها کاخ ستمگران عالم را به لرزه درآورد.

خراسان رضوی؛ حضور مردم مشهد در راهپیمایی روز قدس امسال کوبنده‌تر از سال‌های گذشته

راهپیمایی روز قدس  از میدان ۱۵ خرداد آغاز و در انتها به حرم مطهر رضوی(ع) ختم شد. مردم حاضر در این مراسم ضمن محکومیت جنایات شش ماهه اسرائیل در غزه و خصوصا حملات به مراکز درمانی، حمله چند روز پیش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کردند.

مردم انقلابی مشهد با در دست‌ داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله و همچنین تصاویری از حضرت امام، رهبر انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حمله به کنسولگری، شعارهایی را در انزجار از رژیم صهیونیستی سردادند.

جنایات اسرائیل در غزه که حالا از شش ماه عبور کرده و منجر به شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی شده است، باعث شده امسال مردم پرشورتر و کوبنده‌تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس حاضر شده و از مجامع بین‌المللی بخواهند، به انفعال خود در قبال جنگ غزه و کشتار روزانه بیش از ۱۵۰ انسان مظلوم در این باریکه پایان دهند.

راهپیمایان بر بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به تمام قوانین جنگ و قواعد بین‌المللی تاکید دارند و خواستار اتحاد کشورهای جهان و مجامع بین‌الملل برای مقابله با وحشی‌گری های آنها هستند. همچنین جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اعتراض به حملات اسرائیل به مراکز درمانی، با روپوش سفید در این راهپیمایی حاضر شده‌اند.

برپایی غرفه‌هایی به منظور تبیین وضعیت غزه برای کودکان و نوجوانان و همچنین همخوانی سرود توسط نوجوانان دهه هشتادی و کودکان دهه نودی از جمله دیگر برنامه‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد است.

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز قدس مشهد که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس از مصادیق دشمنی با دشمنان خداست، اظهار کرد: روز قدس امسال متفاوت از سال‌های پیش است و امروز نه‌تنها مسلمانان جهان به آرمان فلسطین توجه می‌کنند و فریاد آزادی قدس را سرمی‌دهند، بلکه در تمام دنیا آزادگان جهان امسال توجه بیشتری به قدس دارند و امروز در خیابان‌های لندن، پاریس و واشنگتن هم آزادگانی به میدان می‌آیند و فریاد آزادی قدس را سرمی‌دهند. البته این تنها محدود به روز قدس نیست و مردم جهان در ایام مختلف رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

سیستان‌وبلوچستان؛ مردم چابهار و راسک با رغم حادثه تروریستی روز گذشته حضوری شکوهمندانه دارند

مردم سیستان و بلوچستان علی رغم رخ دادن حادثه تروریستی روز گذشته در شهرهای راسک و چابهار که نقشه دشمن برای ناامن جلوه دادن فضای استان بود و می خواستند باعث شوند که مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنند اما دلاورمردان و شیرزنان سیستانی و بلوچستانی باز هم در کنار هم آمدند تا حماسه حضوری دیگر را ثبت کنند.

گزارش های میدانی خبرنگاران ایسنا نشان از این دارد که مردم استان در شهرهای مختلف ساعاتی قبل از شروع مراسم در محل های تعیین شده حضور داشتند. نکته جالب اینکه مردم استان از تبلیغات سوء دشمن ترسی نداشتند و با خانواده های خود در مراسم حضور دارند.

عباس صفدری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده راهپیمایی روز قدس در بیش از 60 نقطه جمعیتی استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقایع اخیر صورت گرفته طی روز های اخیر و شهادت جمعی از عزیزان در سفارت ایران در سوریه توسط این رژیم منحوس، موج مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از رزمندگان مقاومت از سوی مردم ما افزایش یافته است.

تعدادی از علما و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز ضمن تاکید بر حضور حداکثری از اقشار مردم شیعه و سنی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گفتند: حضور هر فرد در این راهپیمایی در حقیقت یک گام برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور که به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حوادث تروریستی چابهار و راسک به ایرانشهر سفر کرده، در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

قم؛ حضور پرشور روحانیت،‌ قشرهای مختلف مردم قم در کنار مسئولان استان

راهپیمایی مردم در قم در حمایت از آرمان قدس امروز ساعت ۹:۳۰ صبح با تجمع در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و وداع با پیکر شهید محسن صداقت از شهدای قمی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق آغاز شد.

راهپیمایی منسجم و پرشور امت ولایتمدار قم که پیکر مطهر شهید سرافراز محسن صداقت از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را نیز تشییع می‌کنند از مسیر خیابان ارم، خیابان شهداء آغاز و به سمت میدان فلسطین و میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس ادامه خواهد داشت.

کرمان؛  راهپیمایی ضدصهیونیستی در دیار شهید قدس/فریاد «مرگ بر اسرائیل» در دیار فاتحان اروند طنین‌انداز شد

امروز مردم دیار حاج قاسم آمدند تا حمایت خود را از کودکان، زنان و مردان فلسطین اعلام کنند و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی فریاد بزنند.

مردم کرمان قبل از آغاز راهپیمایی، از اطراف خود را به مسیر اعلام شده راهپیمایی می‌رسانند. برخی دختران همراه با پدرانشان آرام با هم حرف می‌زنند و با عجله خود را به خیل راهپیمایان می‌رسانند.به گزارش ایسنا، کودکان دیار حاج قاسم در غرفه کودک و نوجوان حضور یافته و در حال رنگ‌آمیزی نقاشی‌ها هستند.مردان و زنان، کودکان خردسال خود را نیز به همراه آورده‌اند تا این ابتکار امام راحل را به نسل بعدی خود بشناسانند تا آنها نیز از آن پیروی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طوفان الاقصی ابهت اسرائیل را شکست و سران صهیونیستی می‌گویند ما تا چند سال آینده دوام نمی آوریم و ۸۰ سالگی اسرائیل را نمی‌بینیم.

خوزستان؛ خروش مردم اهواز در راهپیمایی روز قدس

مراسم روز جهانی قدس در اهواز که از درب مسجد آیت‌الله موسوی جزایری آغاز شده تا مصلی مهدیه امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت و سپس مردم مومن و روزه دار در مصلی به اقامه نماز جمعه پرداختند.

امروز مردم اهواز همانند راهپیمایی های گذشته حضور پرشور و باشکوهی در صحنه حمایت از فلسطین دارند و همه اقشار از زن و مردم گرفته تا کودک و جوان و ... و نیز قومیت های مختلف، دانشگاهیان، ورزشکاران، خانواده شهدا، روحانیون، مسئولان استانی و نیروهای بسیج در این راهپیمایی حاضر هستند.

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز، اظهارکرد: مردم وقتی دیدند اسرائیلی ها در شب بیست و یکم ماه رمضان، بهترین عزیزان ما را به شهادت رساندند، خوی ددمنشانه رژیم صهیونیستی را دیدند.

به گزارش ایسنا، در پایان نیز قطعنامه پایانی این مراسم خوانده شد.

گیلان؛ راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام بیداری جهانیان علیه سلطه است

مردم همیشه در صحنه آستارا قبل از ساعت اعلام شده برای حضور در راهپیمایی، دسته دسته از مسیرهای تعیین شده، خود را به محل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه آستارا رساندند تا در کنار یکدیگر شعارهای ضد استکباری «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» را سر دهند.

مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه، در پاسخ به چرایی افزایش امید به نابودی اسرائیل در این ایام، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای طوفان الاقصی بیداری جهانی است.

سردار حمیدرضا مقدم فر امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شهر رشت که در میدان مصلی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پر شور و خروش امت مسلمان و روزه دار در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: این حضور باشکوه و این خروش انقلابی یک جهاد بزرگ است که شما مردم انجام دادید.

کیا عاشوری فرماندار شهر رشت، جمعه ۱۷ فروردین ماه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: روز جهانی قدس یادگار هوشمندانه امام راحل به عنوان نقطه پیوند میلیاردها مسلمان، خیزش‌های مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی را به همراه داشته به گونه‌ای که این رژیم را به وحشت انداخته است.

هرمزگان؛ مردم بندرعباس برای حمایت از آرمان قدس به میدان آمدند

راهپیمایی روز قدس رمضان المبارک ۱۴۴۵ در استان هرمزگان با حال و هوا و شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و جنایات سنگین علیه کودکان و غیرنظامیان و شروع نسل‌کشی در غزه، خشم و خروش مسلمانان جهان و استان هرمزگان این مساله را تشدید کرده است و امسال شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس با شور و حضور متفاوت مردمی در استان هرمزگان بودیم.

آذربایجان غربی؛طنین انداز شدن شعار «مرگ بر اسرائیل» در ارومیه

مردم روزه‌دار مرکز استان آذربایجان غربی به همراه مسئولان و مقامات استانی و لشکری از ساعت ۱۰:۳٠ صبح امروز؛ جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، مصادف با ۲۵ رمضان  ۱۴۴۵ از مسیرهای تعیین شده، با حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس را گرامی داشته‌اند. علیرغم اینکه مراسم به طور رسمی از ساعت ۱۰:۳٠ صبح آغاز می‌شد، اما مردم ارومیه از دقایق اولیه صبح در خیابان‌های منتهی به میدان ولایت فقیه که محل برگزاری مراسم است، حضور داشتند.

مازندران؛مردم دیار علویان در حمایت از مردم مظلوم غزه در روز قدس قیام کردند

مردم مازندران در شهرستان‌های این استان با مسلمین جهان همصدا شدند و انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب اعلام کردند.

مردم ولایت مدار و روزه دار شهرستان نور با در دست داشتن شعار نوشته،انزجار خود را نسبت به رژیم کودک کش غاصب صهیونیستی نشان دادند.در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم در سنین مختلف پیر، جوان، ورزشکار، موتور سوار، فرهنگی، خانواده‌ی شهدا و آحاد جامعه با حضور پررنگ خود ثابت کردند که پای این نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و خواهان آزادی قدس شریف هستند.

البرز؛مردم کرج همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان البرز که از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه کرج امتداد داشت، به دلیل جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق پرشورتر از هر سال برپا شد. همه اقشار و گروه‌های سنی در مراسم امسال حضور پیدا کردند تا به سهم خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

خراسان جنوبی؛رژیم کودکش صهیونیستی در باتلاق غزه‌گیر افتاده‌است

راهپیمایی روز قدس در بیرجند با حضور گسترده مردم از میدان ابوذر در مسیر خیابان ارتش و خیابان پاسداران به سمت مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی،در راهپیمایی روز جهانی قدس شهر بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز رژیم کودکش صهیونیستی در باتلاق غزه گیر افتاده و نه راه پس دارد و نه راه پیش.

آذربایجان‌شرقی؛ضربات وارد شده به رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است

مردم ولایتمدار آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و اعلام کردند که مثل همیشه کنار مردم فلسطین هستند.در مسیرهای منتهی به محل تجمع، غرفه‌های مختلفی برپا شده و برنامه‌های جذاب جنبی از جمله اجرای گروه‌های ورزشی کونگ‌فو، طناب زنی، ووشو و کاراته، غرفه نقاشی کودکان، گروه‌های سرود و پرده خوانی اجرا شد که مورد استقبال روزه داران مومن قرار گرفت.

غرفه‌های میز خدمت برخی ادارات نیز برپا شده و آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم بودند. یکی از نکات جالب راهپیمایی امروز، اهتزاز پرچم چند متری فلسطین و ایران بود که مردم ولایتمدار تبریز با گرفتن بخشی از این پرچم‌ها و سر دادن شعار، جلوه ای ویژه‌ به مراسم دادند.

سردار الیاس گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس نشانه‌ی امام خمینی «ره» است و خدا را شاکریم که حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این روز، جهانی شده است.

علی اصغر فاتحی‌فر رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور پرشور مردم روزه دار در آغازین دقایق راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین دیگر فقط مسئله جهان اسلام نیست بلکه کل دنیا در کنار مردم این سرزمین هستند.

یزد؛ برگزاری پرشور راهپیمایی روز جهانی قدس و تشییع شهدای مدافع امنیت 

راهپیمایان روزه دار یزد با در دست داشتن پرچم ها و پلاکاردهایی جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و معاندین انقلاب اسلامی و گروه تروریستی جیش الظلم در جنایات اخیر را محکم کردند.

مردم یزد قبل از ورود به محل اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر پیکر شهدای معزز یزد در حادثه راسک نماز خواندند و در ادامه با شرکت در نماز جمعه و سخنان «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به عنوان سخنران پایانی این مراسم را استماع کردند.

سردار «محمدصالح جوکار» در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس که در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، ماه رمضان را ماه دفاع از مظلوم خواند و با اشاره به تدبیر رهبر کبیر انقلاب در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس برای دفاع از مظلوم، اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی و بین المللی تبدیل شده و افکار تمام ملت‌ها با مردم فلسطین همراه شده است.

بنا به گزارش های رسیده، راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس در بیش از ۵۰ نقطه از شهرها و روستاهای یزد با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار شده است.

فارس؛خروش مردم  در حمایت از آرمان فلسطین / پای حمایت از مظلومان ایستاده‌ایم

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور حداکثری مردم استان فارس در بیش از ۱۲۰ نقطه این استان برگزار شد.راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بسیار پررنگ و باشکوه در شیراز برگزار شد و حضور قشرهای تخصصی با لباس فرم‌های خود در حمایت از آرمان فلسطین یکی از جذابیت‌های این برنامه بود.

امیرحسین دهقان، دانشجوی ترم آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایسنا، گفت: بسیار علاقه‌مند بودم که برای حمایت از آرمان فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کنم. به خصوص اینکه امسال چندین نفر از هموطنانمان در جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

زهرا حسینی، بانوی ۵۰ ساله که خانه‌دار است نیز به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه خود دانستم که حتماً در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنم زیرا باید به هر طریقی از مردم مظلوم غزه حمایت کرد.

کرمانشاه؛ جلوه خاص حضور زنان، کودکان و نوجوانان در راهپیمایی روز قدس

مردم مومن و انقلابی کرمانشاه با حضور در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، پیرو خط رهبریم و... ضمن محکوم کردن سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

راهپیمایان کرمانشاهی همچنین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی شد را محکوم کردند.

حضور زنان، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی در حمایت از مادران و کودکان مظلوم غزه، جلوه خاصی به این مراسم داده بود. سخنران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بود. طبق اعلام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه راهپیمایی روز جهانی قدس در حدود ۵۰ نقطه استان برگزار شد.

کردستان؛ حضور پرشور مردم سلحشور کردستان از آزادی تا انقلاب

 راهپیمایی سراسری یوم‌الله قدس، با حضور پرشور مردم روزه دار شهر سنندج، از میدان آزادی این شهر آغاز و به سمت میدان انقلاب تداوم یافت.مردم سلحشور کردستان، با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی جملاتی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، به سمت محل تجمع پایانی رفتند.

 سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس، با تقدیر از حضور پر شور مردم سنندج در راهپیمایی امروز اظهار کرد: این حضور چشمگیر و ممتاز شما مردم ولایتمدار سنندج و کردستان در حقیقت لبیک گفتن به ندای حضرت امام راحل در نامیدن روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است.

زنجان؛قیدار نبی (ع)،آب‌بر، و زرین‌آباد حماسه‌ای دیگر آفریدند

مردم جای جای استان زنجان از هر قشر و گروهی دوشادوش هم ایستادند و پرشورتر از هر سال، فریاد زدند مرگ بر اسرائیل. زن و مرد همه، هم‌صدا بودند و با سختی روزه‌داری و در صحنه حضور پیدا کرده تا بار دیگر به جهانیان نشان دهند که قدس تنها نیست، فلسطین پاره‌ای از جان و تن اسلام است و تا وقتی که اسلام هست و مسلمان هست، فلسطین و فلسطینی تنها نخواهد بود.

امروز حشمت‌اله قنبری‌همدانی سخنران راهپیمایی مردم شهر زنجان بود. در این روز راهپیمایان از ساعت ۱۰ صبح از مسیر میدان قائم به سوی مصلی نماز جمعه حرکت خود را آغاز کردند. همچنین در شهر ابهر مسیر راهپیمایی از چهارراه امام حسین (ع) به سمت مصلی نماز جمعه بود.

در شهر قیدار نبی (ع)، از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه، از ساعت ۱۱ صبح برگزار شد و در شهر خرمدره نیز از میدان حضرت امام حسین (ع) به سمت چهارراه قائم (مصلی نمازجمعه)، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح بود.

در شهر آب‌بر براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده راهپیمایان از میدان امام علی (ع) به طرف مصلی نماز جمعه حرکت کردند. در شهر ماهنشان نیز از ساعت ۱۰ صبح، از مسجد ولیعصر (عج) تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده بود که مردم با حضور خود به ندای مظلومیت مردم فلسطین لبیک گفتند.

در شهر زرین‌آباد نیز از ساعت ۱۱ صبح از مقابل سپاه ناحیه ایجرود تا مصلی نماز جمعه برگزار شد. همچنین در شهر سلطانیه از ساعت ۱۱ صبح، از مقابل مسجد فاطمه‌الزهراء به سمت مصلی نماز جمعه راهپیمایی برگزار شد. راهپیمایی در شهر زنجان با حضور مردم روزه‌دار از میدان قائم به سمت مصلی نماز جمعه انجام شد.

چهارمحال‌وبختیاری؛ تفاوت حماسه بزرگ امسال روز جهانی قدس با سال‌های گذشته

روز قدس امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد از جمله شهادت شهدای مدافع حرم و در راس آنان سرلشکر شهید زاهدی که از یادگاران دفاع مقدس و همچنین از فرماندهان تیپ ۴۴ سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری بود که باعث شده است این حماسه بزرگ در کشور اتفاق بیفتد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی روز قدس شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اخباری که از سراسر استان به دستمان می‌رسد، امسال مردم چهارمحال و بختیاری برای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها خروشیدند و مانند همیشه در صحنه حاضر هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات الاقصی در اقصی نقاط جهان طوفان آگاهی‌بخشی به راه انداخت، گفت: این شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی این عملیات باشد و درواقع یک معجزه و نصرت الهی را شاهد بودیم و مبارزان و رزمندگان مقاومت حقیقتاً شایسته این نصرت الهی بودند.

بوشهر؛راهپیمایی پرشکوه در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس

مردم شهید پرور بندر بوشهر در روزقدس درکنار آب‌های نیلگون خلیج فارس بازبان روزه جنایات رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کردند. به گزارش ایسنا ، امروزجمعه 17فروردین مصادف با 25ماه مبارک رمضان مردم بوشهر دریک راهپیمایی باشکوه و بایک جمعیت کم نظیرشعار مرگ بر اسرائیل و مرگ برآمریکا سردادند. این راهپیمایی با حضور همه اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه وشهید پرور و استعمار ستیز بوشهر از ساعت ۱۰صبح از مسجد توحید در خیابان امام خمینی  آغاز و تا مصلی نمازجمعه بوشهر ادامه پیداکرد.

سخنران روزقدس در بوشهر گفت: باجنایاتی که رژیم اشغالگر قدس در غزه انجام داد دیگر آبرویی برای نظام سلطه باقی نمانده است. معاون فرهنگی قوه قضاییه روزجمعه درمصلی نمازجمعه بوشهر افزود: سیاست دوگانه حقوق بشری آمریکا وهم پیمانانش دیگر دربین مردم دنیا جایگاهی ندارد و آبروی آنها ازبین رفته است. حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اضافه کرد: تنها راه نجات مردم فلسطین و مردم مسلمان دنیا پیروی از ولایت و رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است.

ایلام؛برگزاری راهپیمایی پرشکوه در استان قهرمان‌پرور

راهپیمایی روز جهانی قدس در ایلام با خوش مردم روزه‌دار و خداجو و شعار علیه رژیم صهیونسیتی و آمریکا برگزار شد.  راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در ایلام با خروش مردم روزه دار و خداجو، از ساعت 11صبح از چهار راه رسالت این شهر آغاز و راهپیمایان ایلامی پس از گذر از خیابان آیت الله حیدری، میدان شهید کشوری و بلوار آزادی وارد مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ایلام شدند.

سخنران مراسم روز جهانی قدس در ایلام حجت‌الاسلام والمسلمین «وعد مرابیگی» منتخب مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری بود. وی با ارائه تاریخچه‌ای از ظلم‌هایی رژیم صهیونسیتی در حق ملت مظلوم فلسطین و جهان اسلام، به ویژگی مبنایی این رژیم جعلی، یعنی «ترور» اشاره کرد.

اصفهان؛برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهرهای استان شهیدپرور

مردم روزه‌دار شهر اصفهان همزمان با سراسر کشور، به‌صورت خانوادگی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در میدان تاریخی امام(ره) حضور پیدا کردند و خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم منحوص و کودکش اسرائیل اعلام کردند.

مردم روزه‌دار اصفهان با در دست داشتن تصاویر شهدای کنسولگری ایران در دمشق به ویژه شهید سردار زاهدی و همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی، شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

نکته قابل توجه آنکه در مراسم امسال، عکس شهید سلیمانی و شهید زاهدی در کنار پرچم فلسطین بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد و مردم ولایت‌مدار اصفهان در تمام طول مراسم یاد و خاطره این دو شهید والامقام را گرامی نگه داشتند. در گوشه و کنار مسیر علاوه بر صندوق‌های کمک به غزه، مکان‌هایی برای جمع آوری کمک‌های مردمی طرح اکرام ایتام به چشم می‌خورد، چراکه برای مسلمان ایرانی ذات کمک به مسلمان است که اهمیت دارد و هرکجا مستضعفی باشد، مسلمان واقعی برای کمک حاضر است.

تعداد از بانوان اصفهانی در حرکتی نمادین و با به نمایش گذاشتن لباس کودکان، توجه مردم به جنایات فجیع رژیم منحوس صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه جلب کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون عکس‌هایی از شهدای کودک عزه، نسل‌کشی این رژیم معلون را محکوم کردند.

سردار سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، در مراسم راهپیمایی‌ روز قدس در میدان امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان در بسیاری عرصه‌ها از جمله در میدان جهاد سرآمد و الگو هستند، اظهار کرد: اصفهان آمیخته با فداکاری‌هاست؛ فرشتگان الهی، آزادگان و مجاهدان عالم به ایثار مردم اصفهان مباهات می‌کنند به خصوص آن زمان که در یک روز از یک سو ۳۷۰ ستاره نورانی شهید را تشییع کردند و آن سوتر، پیر و جوان به جبهه رفتند تا جای آنها را در جبهه‌ها پر کنند.

وی افزود: اصفهان دیار مردانی است که عظمت در مقابل آنها تعظیم می‌کند و سردار زاهدی مردی از این قبیله نور بود که بیش از ۴۰ سال در کوه و بیابان و شهر به شهر به دنبال شهادت می‌دوید و آرمان بلندش آزادی قدس شریف و پیروزی امت اسلامی بود.

همدان؛ حضور کوبنده در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی گسترده مردم همدان از میدان خمینی(ره) آغاز و به حسینیه امام خمینی(ره) ختم شد این درحالی بود که با وجود پر شدن حسینیه باز هم جمع کثیری از مردم در مسیرهای راهپیمایی حضور داشتند.

ابتدای خیابان شریعتی، مقابل بانک صادرات، مادران همراه فرزند کالسکه‌سوار حضور داشتند و به جمع راهپیمایان پیوستند، خواهران انقلابی هم ابتدای خیابان شریعتی، روبروی مقبره استر و مردخای تجمع کرده بودند.

در شرایط فعلی که مردم، زنان و کودکان غزه در چند ماه اخیر زیر رگبار وحشیانه و بی‌رحمانه موشک و گلوله‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال نابودی و نسل‌کشی هستند، احساسات انسانی و بشری حکم کرد که همه ملل آزاده جهان برای همدردی با مظلومان غزه و فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند. بسیاری از مردم به صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور یافتند و در میان جمعیت کودکان، نوجوانان و دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های بسیاری حضور داشتند.

اردبیل؛همزمان با سراسر کشور، مراسم روز جهانی قدس در اردبیل برگزار شد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، دشمنی با ظالم و یاری مظلوم را وظیفه دینی مسلمانان خواند و افزود: مقاومت تنها راه تامین و تضمین حقانیت مردم فلسطین است.

علی نیکزاد، ۱۷ فروردین در مراسم راهپیمایی روز قدس شهر اردبیل گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون ظلم قدرت خود را حفظ کند و به همین علت، این رژیم بی هویت، با زور و بیرون راندن مردم فلسطین، غصب، تجاوز، تعدی و دور زدن قوانین بین‌المللی می خواهد مردم و کشور فلسطین را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: هر انسان عاقلی می‌داند که تنها راه مقاومت است که می‌تواند حقانیت مردم و کشور فلسطین را تامین و تضمین کند.

لرستان؛ راه‌پیمایی روز قدس ربا رنگ و بوی حماسی

راهپیمایی امسال روز قدس در لرستان رنگ و بویی حماسی داشت و مردم به خونخواهی شهدای اخیر سوریه که یکی از فرزندانشان از دیار محمد بروجردی‌ها (سید علی صالحی روزبهانی ) نیز جزو این شهدا بودند آمدند و این مردم ولایی و قدرشناس و به ویژه خرم‌آبادی‌ها از میدان شهدا تا مصلی‌الغدیر با در دست داشتن پلاکاردها، پرچم فلسطین و پرچم کشورمان و عشایر غیور نیز با لباس محلی(شال و ستره) و با سردادن شعارهای «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل«، «هیهات من‌الذله»، «الله اکبر»، «حمام خون به پا شد فلسطین کربلا شد» و «یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون» انزجار خود را از جنایات اسرائیل غاصب اعلام و از مردم ستمدیده فلسطین حمایت کردند. مردم لرستان امروز علاوه بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خونخواهی فرزندشان به میدان آمده‌اند.در این خصوص یکی از شهروندان خرم‌آباد با بیان اینکه کار رژیم منحوس اسرائیل تمام است، گفت: این یک وعده الهی است.

مریم حیدری بیان کرد: امروز مردم لرستان داغدار جوان خود هستند و علاوه بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خونخواهی فرزندشان به میدان آمده‌اند.

وی اضافه کرد: قطعا امروز ملت‌ها آزادیخواه جهان نظاره‌گر جنایات اسرائیل غاصب هستند و قطعا در دنیا اعتراضات بشردوستانه خود را اعلام خواهند کرد.

اسماعیل بیات یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی با بیان اینکه وظیفه شرعی هر مسلمانی است که به ندای مظلوم لبیک بگوید؛ تصریح کرد: امروز مردم ولایتمدار و روزه دار لرستان همزمان با سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا انزجار خود را از سیاست‌های نابخردانه اسرائیل جنایتکار اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا حضور در راهپیمایی روز قدس منجر به تقویت جبهه مقاومت برای مقابله با ظلم و ستم این رژیم جعلی و جنایتکاری که خون هزاران مسلمان بی‌دفاع را به زمین ریخته خواهد بود.

شهرستان‌های تهران؛ از قدس تا ورامین، از پیشوا تا شهریار همه آمدند

مردم همیشه در صحنه شهرستان ورامین مانند همیشه در روز جهانی قدس با حضور پرشور به میدان آمدند و به جبهه کفر اعلام کردند که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و خون فرزندان این دیار هرگز ساکت نخواهند بود و شهادت فرزندان ایران هرگز آنها را از مسیری که در آن قدم می زنند تا پیروزی نهایی باز نخواهد داشت.

مردم ولایت‌مدار و روزه‌دار غرب و جنوب غرب استان تهران هم نوا با سایر آزادی خواهان جهان، راهپیمایی روز قدس را با شکوه‌تر از همیشه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم شهرستان های غرب استان تهران دوشادوش یکدیگر، متحد و یکپارچه، با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، علیه استکبار جهانی و در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، آزادی قدس شریف را خواستار شدند.

شهروندان شهرستان های قدس، شهریار، ملارد، اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم همراه با خانواده‌های خود از مسیرهای مشخص شده راهپیمایی خود را آغاز کرده و با زبان روزه به جهانیان یادآور شدند که برای حمایت از مظلوم و سرکوب کردن ظالم همیشه در صحنه حاضر خواهند شد. 

مرکزی؛فریاد خشم مردم، مشتی بر دهان رژیم صهیونیستی شد

مردم روزه دار استان مرکزی، امروز با حضور در خیابان ها خشم خود را خطاب به اسراییل و آمریکا و تمام زورگویان عالم فریاد زدند. امروز، روز قدس دیگری در استان مرکزی، کشور و سراسر دنیا رقم خورد و مردم استان مرکزی همراه با تمامی مردم آزادیخواه جهان، بر سر اسراییل فریاد زدند و جنایات این رژیم سفاک و بی تفاوتی سازمان های بین المللی در مقابل اینهمه جنایت را محکوم کردند.

مردم استان مرکزی پس از طی کردن مسیرهای راهپیمایی، در شهرها و روستاهای استان، در میعادگاه های نماز جمعه گرد آمده و به سخنان سخنرانان امروز و بیانیه پایانی راهپیمایی، گوش سپرده و در نهایت با شعارهای الله اکبر خود، بر این بیانیه مهر تایید زدند.

اقشار مختلف مردم استان مرکزی از پیر و جوان و زن و مرد تا ورزشکار و کارگر و کارمند و فرهنگی و ... حضور پررنگ و قدرتمندی را به منصه ظهور گذاشتند و نشان دادند که هم به این نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا پایبند هستند و هم پشتیبان و حامی تمامی ستمدیدگان عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین هستند و خواهند بود.

قزوین؛ یکصدا گفتند، انتقام خون‌های ریخته شده در غزه را می‌گیریم

مردم دیار مینودری در روز قدس همه یک صدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر داده و شهیدالقدس «علی آقابابایی» را بدرقه کردند، همه آمده بودند تا به جهانیان ثابت کنند از آرمان خود عدول نمی‌کنند و تا زنده هستند با تمام قدرت بر سر استکبار جهانی فریاد می‌کشند و تا خون در رگشان جاری است برای آزادی قدس شریف راه شهدا را ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، امروز مردم دیار مینودری همچون سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آمدند تا انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی فریاد بزنند، اما این بار میهمان ویژه‌ای در جمع راهپیمایان قزوینی حضور داشت، شهیدالقدس «علی آقابابایی» که در حمله تروریستی بیست‌ویکم رمضان توسط رژیم نامشروع صهیونیست در کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید روی دستان مردم شهیدپرور قزوین تشییع شد.

اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی یک صدا متحد شده بودند، دانشجویان، پزشکان و پرستاران، ورزشکاران، خانواده‌های شهدا و آحاد جامعه با حضور خود ثابت کردند که پای آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و خواهان آزادی قدس شریف هستند.

خراسان شمالی؛ مرزداران خروشیدند

مرزداران شیعه و سنی غیور شهرستان راز و جرگلان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس علاوه بر اینکه حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دادند جلوه ای باشکوه از وحدت میان اقوام و طوایف را به نمایش گذاشتند.

مرزداران خراسان شمالی با حضور در راهپیمایی روز قدس و با سر دادن شعارهای مرگ‌ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار و نفرت خود را از رژیم جعلی و کودک کش آمریکا نشان دادند.

مردم روزه دار حاضر در این راهپیمایی اعلام می کرند که تا آخرین نفس ایستاده و در کنار مردم مظلوم غزه هستند و پیروزی از آن، آن هاست.

افراد حاضر در راهپیمایی می گفتند دشمنان بدانند که رژیم جعلی اسرائیل نفس های آخر را می کشد و در باتلاقی که خود ساخته است در حال دست و پا زدن است.

کهگیلویه و بویر احمد؛ امروز با حضور پرشور مردم حماسه دیگری خلق کردند

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفان گفت: گروهی به نام حماس ۶ ماه جلوی این رژیم ظالم ایستاده است.

حجت الاسلام علی رضایی در جمع راهپیمایان روز قدس ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ یاسوج با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس افزود: به همچون مردمی افتخار می‌کنیم.

وی اظهارکرد: مردم غزه بیش از ۶ ماه است که زیر امواج پرتراکم و وحشیانه بمباران رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریاست مردم غزه به خدا توکل کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha