• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403011708017
  • خبرنگار : 71451

/بخش اول/

مشق سرداران عشق در سرزمین دمشق

مشق سرداران عشق در سرزمین دمشق

اسناد و مدارک متعددی وجود دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از حامیان داعش بوده است. جولای ۲۰۱۸ مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و دیدگاه‌های تندرو وابسته به مرکز فتوای مصر اعلام کرد دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، ‌هسته اصلی داعش در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶  اعلام موجودیت کرد. این سازمان از ائتلاف چند گروه مسلح عضو القاعده وبدون یدک کشیدن پسوند شام (قاعده الجهاد فی بلاد الرافدین(عراق)) شکل گرفت وابو عمر البغدادی به عنوان اولین رهبر آن منصوب شد.

گروه مذکور از آن زمان تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۰ که ابو عمر البغدادی کشته شد عملیات متعدد ومختلفی را در مناطق  مختلف عراق انجام داد، از نکات قابل توجه در این دوره انحصار عملیات تروریستی گروه در داخل عراق بود در حالیکه خاک سوریه به عنوان عقبه لجستیکی گروه برای انتقال سلاح و نیرو مورد استفاده قرار می گرفت.

اواخر سال ۲۰۱۱ و در جریان  تشدید  شورش‌ها علیه دولت بشار اسد در سوریه و آغاز فعالیت گروه القاعده در این کشور تحت نام سازمان «النصره» و اوج گرفتن قدرت آن، داعش به تدریج خود را در مسایل سوریه نیز وارد کرد ومسئولیت برخی از عملیات را در این  کشور به عهده گرفت؛ تا آنکه در ۹ آوریل ۲۰۱۳ ابوبکر البغدادی در یک پیام صوتی که شبکه اسلامی شموخ آن را منتشر وبه سرعت توسط خبرگزاری‌ها وشبکه‌های ماهواره‌ای نیز پخش شد اعلام کرد گروه جبهه النصره به عنوان شاخه‌ای از دولت عراق اسلامی به این گروه پیوسته واز این پس  سازمان تحت امر دولت اسلامی عراق وشام است  از ای نرو تمامی گروه‌ها باید با او در این زمینه بیعت کنند.

اسناد و مدارک متعددی وجود دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از حامیان داعش بوده است. جولای ۲۰۱۸ مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و دیدگاه‌های تندرو وابسته به مرکز فتوای مصر اعلام کرد دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از راه‌های مختلف از داعش حمایت می‌کردند: از جمله درمان جنگجویان داعشی در بیمارستان‌های نظامی در منطقه اشغالی جولان، خرید نفت از داعش از طریق شبکه‌های واسطه گر، فروش اسلحه‌های اسرائیلی به داعش، تلاش برخی عناصر صهیونیست برای پیوستن شمار بیشتری از جوانان کشورهای منطقه به داعش و مذاکرات مستقیم صهیونیست‌ها با داعش برای تحویل گرفتن ۱۰۰ نفر از عرب‌های مقیم فلسطین اشغالی موسوم به «عرب‌های ۴۸» که به داعش پیوسته بودند.  ردپای رژیم صهیونیستی که در اغلب ناامنی‌ها و تهدیدهای امنیتی در ایران و سایر کشورها به چشم می‌خورد این روزها در شرایط جنگی به سر می‌برد.

داعش به طور کلی به اراضی اشغالی حمله نکرده و حتی کمی پس از حمله به جولان از اسرائیل عذرخواهی کرد و آخرین دلیل اینکه داعش به هیچ عنوان بیانیه‌ای در مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس منتشر نکرد. آمریکا و اسرائیل، داعش را در منطقه ایجاد کردند تا ارتش‌های سوریه و عراق را با آن سرگرم نگه دارند. این در حالی بود که حضور مستشاری و تأثیرگذار رزمندگان جبهه مقاومت و شهادت فرماندهان ایرانی که به تعبیری پیامبران صلح  و امنیت بوده‌اند سبب شد تا نسخه داعش پیچیده شود.

با این وجود جنایت پیامبرکشی در بنی‌اسرائیل، موضوعی است که در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است. بر این اساس پیامبران زیادی بدون هیچ گناهی توسط آنان به شهادت رسیدند. آنها بعد از این کشتار به گونه‌ای عمل می‌کردند که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده و بدون درنگ به کارهای روزانه‌ی خود مشغول می‌شدند.

شهید محمد علی الله دادی

نخستین سردار ایرانی که در سوریه و در جریان داعش مستقیم توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید سردار محمد علی الله دادی است. او با شروع انقلاب وارد نهادهای انقلابی شد. وی در سال ۶۲ برای خدمت به مناطق محروم به کهنوج رفت، در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله به عضویت در تیپ ادوات در آمد.

مشق سرداران عشق در سرزمین دمشق
حضور حاج قاسم سلیمانی در مزار شهید الله دادی

وی پس از شهادت حاج مهدی زندی مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را بر عهده گرفت؛ جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد، از دیگر مسئولیت های وی پس از دوران دفاع مقدس بود. دی ماه سال ۱۳۹۳ گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار محمد علی‌الله‌دادی در حین بازدید از منطقه «قُنیطره» مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که در این حمله، سردار الله‌دادی همراه با تعدادی از اعضای حزب‌الله به شهادت‌ رسیدند. شهید الله‌دادی به دعوت شهید سلیمانی ابتدا به لبنان و سپس به سوریه رفت و در مسئولیت‌های مهم و فرماندهی‌های حساس مختلفی خدمت کرد.

شهید سید رضی موسوی

همچنین رژیم صهیونیستی ساعت ۱۶ چهارم دی ماه ۱۴۰۲ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد. سید رضی موسوی در سال ۱۳۴۲ در شهر زنجان بدنیا آمد. حاج رضی در سال ۶۳ و ۶۲ در محور جنوب شیمیایی می‌شود و هرگز به کمیسیون پزشکی نرفت و چندباری هم از ترور جان سالم به در برد.

مشق سرداران عشق در سرزمین دمشق
سید رضی و حاج قاسم سلیمانی

شهید سیدرضی کارهای زیادی را در سوریه انجام داد و امین و مورد اعتماد حاج قاسم بود و مدیر توانمندی بود که کارهای خوبی در سوریه انجام داده است. همه افراد در سوریه این شهید بزرگوار می‌شناختند از بشار اسد گرفته تا دیگر افراد و با فعالیت‌ها و خدمات سیدرضی آشنا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha