• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011708170
  • خبرنگار : 71516

توجیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به امدادرسانان در غزه

توجیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به امدادرسانان در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی حمله به امدادرسانان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه را اینگونه توجیه کرد که اشتباهی در شناسایی خودروهای این سازمان رخ داده بود.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره حمله اخیر این رژیم به خودروهای کارمندان «آشپزخانه مرکزی جهانی» و کشته شدن هفت نفر در این حمله اعلام کرد: هدف قرار دادن امدادرسانان به دلیل یک مشکل و خطا در شناسایی خودروهای این سازمان بود. تصمیم حمله مغایر با دستورات تیراندازی بود. نیروهای ما نتوانستند خودروهای این سازمان را شناسایی کنند و یکی از فرماندهان پیش بینی اشتباه کرد.

براساس گزارش الجزیره در این بیانیه آمده است: یک فرمانده پشتیبانی با درجه سرگرد و یک افسر با درجه سرهنگ برکنار می‌شوند. همچنین فرمانده تیپ جنوب و فرمانده لشگر ۱۶۲ و یک فرمانده دیگر به دلیل هدف قرار دادن تیم امدادرسان توبیخ می‌شوند. طبق نتایج تحقیقات داخلی، ما می‌توانستیم جلوی این حادثه را بگیریم. ما تلاش می‌کنیم تا از این حادثه درس بگیریم و آن را جدی می‌دانیم و از این بابت ناراحت هستیم.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه کاروان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که بر اثر آن هفت نفر با تابعیت‌های استرالیایی، لهستانی، انگلیسی، آمریکایی، کانادایی و فلسطینی کشته شدند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه به مسئولیت این رژیم در حمله اذعان کرد و در عین حال مدعی شد که این حمله یک «هدف‌گیری غیرعمدی» بوده است. در حالی که ارتش رژیم اسرائیل گفت «تحقیقات عمیقی را درباره این حادثه از طریق بالاترین درجات ارتش آغاز کرده است.»

پس از این حمله، آشپزخانه مرکزی جهانی عملیات امدادی خود را در غزه متوقف و اعلام کرد از کشته شدن هفت عضو تیم خود شوکه شده است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر، فاجعه‌ای انسانی و ویرانی عظیمی را در نوار غزه به راه انداخته که ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی که اکثر آنها کودک و زن هستند، به جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha