• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403011708218
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

/طوفان رمضان/

تجدید میثاق اصفهانی‌ها با آرمان‌های قدس شریف

تجدید میثاق اصفهانی‌ها با آرمان‌های قدس شریف

ایسنا/اصفهان مردم روزه‌دار اصفهان با در دست داشتن تصاویر شهدای کنسولگری ایران در دمشق به ویژه شهید سردار زاهدی و همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی، شعار "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آمریکا" سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایسنا، میدان امام(ره) اصفهان امروز نمادی از حضور حماسی مردم نصف جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس بود، مردم انقلابی و همیشه در صحنه اصفهان از پیر و جوان؛ زن و مرد؛ دختر و پسر و از قشرهای مختلف از ساعات ابتدایی صبح حرکت خود را از مسیرهای هشت گانه اعلام شده به میدان امام خمینی(ره) آغاز کرده بودند.

مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان روزه‌دار علاوه بر پرچم سه رنگ ایران اسلامی، پرچم‌های رنگی با شعارهای «لبیک یا خامنه‌ای»، «ما ایستاده‌ایم» و «القدس لنا» را در کنار پرچم فلسطین در دست داشتند.

تجدید میثاق اصفهانی‌ها با آرمان‌های قدس شریف

مردم روزه‌دار اصفهان با در دست داشتن تصاویر شهدای کنسولگری ایران در دمشق به ویژه شهید سردار زاهدی و همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی، شعار "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آمریکا" سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

نکته قابل توجه آنکه در مراسم امسال، عکس شهید سلیمانی و شهید زاهدی در کنار پرچم فلسطین بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد و مردم ولایت‌مدار اصفهان در تمام طول مراسم یاد و خاطره این دو شهید والامقام را گرامی نگه داشتند.

در گوشه و کنار مسیر علاوه بر صندوق‌های کمک به غزه، مکان‌هایی برای جمع آوری کمک‌های مردمی طرح اکرام ایتام به چشم می‌خورد، چراکه برای مسلمان ایرانی ذات کمک به مسلمان است که اهمیت دارد و هرکجا مستضعفی باشد، مسلمان واقعی برای کمک حاضر است.

تعداد از بانوان اصفهانی در حرکتی نمادین و با به نمایش گذاشتن لباس کودکان، توجه مردم به جنایات فجیع رژیم منحوس صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه جلب کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون عکس‌هایی از شهدای کودک عزه، نسل‌کشی این رژیم معلون را محکوم کردند.

تجدید میثاق اصفهانی‌ها با آرمان‌های قدس شریف

از سوی دیگر فعالان اصناف مختلف، که نقش ویژه‌ای در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته‌اند و دل در گرو آرمان‌های این نظام مقدس اسلامی دارند، با حضور در کنار یکدیگر که نشان از انسجام‌شان می‌دهد و با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر پیام امام خمینی(ره) که فرموده‌اند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، از مردم مظلوم فلسطین و خانواده‌های ستم‌دیده این مردم فریاد حمایت سر دادند.

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان نیز با لبیک به ندای حق مدارانه بنیانگذار این حرکت انقلابی، خمینی کبیر(ره) و به پیروی از ولی امر مسلمین جهان همچون سال‌های گذشته در کنار دیگر اقشار غیور امت ولایتی در مراسم روز قدس شرکت کرده بود تا در این مراسم هنرمندان و اصحاب فرهنگ نیز همگام با دیگر مردم روزه دار و مسئولان، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی خودرا با مردم فلسطین اعلام کنند.

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران امروز مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: روز قدس روز وحدت آزادی‌خواهان عالم و روز اعلام فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و روز تحقق آیه« کونوا الظالم خصما و للمظلومه عونا» است و امروز چه ظلمی و چه ظالمی خبیث‌تر از رژیم کودک‌کش اسرائیل و چه مظلومی، مظلوم‌تر از مردم فلسطین است. 

مردم اصفهان پس از قرائت قطعنامه پایانی روز جهانی قدس در نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد شرکت کردند. 

تجدید میثاق اصفهانی‌ها با آرمان‌های قدس شریف

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha