• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011808555
  • خبرنگار : 71516

اذعان رژیم صهیونیستی به قتل یک اسیر صهیونیست در ۷ اکتبر

اذعان رژیم صهیونیستی به قتل یک اسیر صهیونیست در ۷ اکتبر

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک شهرک‌نشین زن در حمله بالگرد اسرائیلی در هفت اکتبر اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به نظر می‌رسد طی درگیری‌ها و حملات هوایی یکی از بالگردهایی که در جنگ شرکت می‌کرد به خودروی حامل نیروهای حماس که به گفته شاهدان عینی تعدادی اسیر در آن بودند، حمله کرد. در این حمله به نظر می‌رسد «افرات کاتس»، شهرک‌نشین اسرائیلی در این حمله کشته شده است. جسد وی به همراه سایر اسرا که تعدادشان اکنون ۱۳۴ نفر است که برخی از آن‌ها زنده هستند، به غزه برده شد.

به نقل از الجزیره، در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: براساس تحقیقات، سامانه‌های شناسایی نتوانستند وجود اسرا را در خودرو تشخیص دهند.

دورون آشر کاتس، دختر افرات نیز به همراه ۲ کودکش اسیر شده بودند اما در معامله تبادل اسرا با حماس در ماه نوامبر آزاد شدند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد رافید کاتس، پسر افرات کشته شده و همسر افرات نیز همچنان در دست حماس است.

در این راستا ایمانیال فابیان، خبرنگار روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه ارتش این رژیم در خصوص کشته شدن افرات کاتس ۶۸ ساله در حمله بالگرد رژیم صهیونیستی در هفت اکتبر گفت: بسیاری از حقایق بعدا فاش خواهد شد و عکس اظهارات اسرائیل درباره حوادث حمله خواهد بود. نکات و شکاف‌هایی در بیانیه ارتش وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل هنوز بسیاری از مسائل را نگفته است و حقایق زیادی بعدا فاش خواهد شد و این بیانیه صرفا آغاز است.

این خبرنگار گفت: باید اطمینان حاصل کرد که آیا این نخستین اذعان رسمی اسرائیل به کشتن شهروندان اسرائیلی طی حوادث ۷ اکتبر است؟ ارتش در بیانیه خود تکذیب کرد که از وجود اسرا در داخل خودروی حماس اطلاع داشته است اما بعد از تحقیقی که حدود ۶ ماه طول کشید از طریق دوربین‌ها و شاهدان عینی مشخص شد که این شهروند در داخل خودرویی بوده که مورد حمله قرار گرفته و وی و بیشتر نیروهای حماس در داخل خودرو کشته شده‌اند. گزارش ارتش اسرائیل شک و تردیدها را درباره وجود بیش از یک اسیر اسرائیلی در داخل خودروی حماس بیشتر می‌کند. در این بیانیه گفته می‌شود که سامانه‌های شناسایی نتوانستند اسرای اسرائیلی را تشخیص دهند. این مساله شک و تردید را درباره هدف قرار دادن بیش از یک خودرو در همان شرایط با احتمال وجود اسرای اسرائیلی در داخل آن افزایش می‌دهد و این نشان می‌دهد که صحبت درباره بیش از یک خودرو است.

این خبرنگار اعلام کرد: اشاره ارتش اسرائیل به اینکه سامانه‌های نظامی نتوانستند اسرای اسرائیلی را تشخیص دهند، نشان می‌دهد که شهروندان اسرائیلی دیگری نیز به ضرب گلوله ارتش کشته شده‌اند. ارتش تاریخ انتقال جسد کاتس و شناسایی وی را مشخص نکرد اما تاریخ دفن وی را ۲۵ اکتبر در کیبوتس ریفادیم اعلام کرد. اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا ارتش اسرائیل تاریخ شناسایی جسد را اعلام نمی‌کند؟

این خبرنگار گزارش روزنامه هاآرتص از تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی در ۱۸ نوامبر را یادآور شد که در آن درباره حمله بالگرد نظامی صهیونیست به تعدادی از شهرک نشینان در نزدیکی کیبوتس رعیم در غلاف غزه صحبت کرد اما پلیس رژیم صهیونیستی بعدا این گزارش را تکذیب کرد.

جنبش حماس هفتم اکتبر عملیات طوفان‌الاقصی را در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزاتش علیه مسجدالاقصی و مردم قدس آغاز کرد که طی آن صدها صهیونیست کشته و تعدادی اسیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha