• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011808581
  • خبرنگار : 50163

شهردار:

باید برای بافت فرسوده ابهر چاره‌اندیشی شود

باید برای بافت فرسوده ابهر چاره‌اندیشی شود

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: اگر برای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ابهر چاره‌اندیشی نشود به یک معضل و دغدغه بزرگ تبدیل خواهد شد.

رضا حیدری امروز (شنبه، ۱۸ فرودین ماه) در دیدار با نماینده منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: چند سالی است که ایشان در نامگذاری سال‌ها بر موضوع اشتغال و تولید تاکید دارند، زیرا مشکل اصلی بسیاری از مردم، معیشت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مردم، سهامداران واقعی شهرداری هستند، بنابراین استفاده از ظرفیت آنها در تمام برنامه‌ها مورد توجه جدی است، گفت: همه اقدامات تعریف‌شده در شهرداری مطالعه‌محور، برنامه‌محور و مردم‌محور است.

حیدری با بیان اینکه مردم همواره عشق و ارادت خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند، افزود: گاهی کم‌کاری از ما مسؤولان بوده که نتوانسیم کاری انجام دهیم و این موضوع نباید به پای نظام و انقلاب نوشته شود.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس در شهر یک رکن اساسی است که در حوزه شهری نیز می‌تواند کمک حال شهرداری باشد، توضیح داد: با توجه به همین موضوع از نمایند منتخب مردم درخواست همکاری در امور شهری را داریم.

او با بیان اینکه درآمد شهرداری ابهر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت به‌عنوان دومین شهر استان به حدی نیست که کفاف امور شهری را بدهد، اظهار کرد: ابهر شهری است که به مرور بزرگ شده و وسعت زیادی پیدا کرده است، بنابراین نیاز است برای آینده برنامه‌های بزرگی برای این شهر داشته باشیم.

شهردار ابهر در ادامه، گریزی به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ابهر زد و گفت: اگر برای این مشکل چاره‌اندیشی نشود به یک معضل و دغدغه بزرگ تبدیل خواهد شد که در این حوزه نیازمند سیاست‌های کلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ترافیک نیز یکی از مشکلات شهر است که حل آن به‌تنهایی در توان شهرداری نیست، بیان کرد: در این حوزه نیازمند بودجه‌های ملی برای اجرای برخی طرح‌های ترافیکی مانند زیرگذر و روگذر هستیم.

شهردار ابهر با توصیح اینکه با همت اعضای شورا و شهرداری‌ها اتفاق‌ها بسیار مثبتی در حوزه بازگشایی‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: با پیگیری‌ها در سطح ملی می‌توان از اعتبارات بافت فرسوده و ناکارآمد در این حوزه استفاده کرد.

حیدری با تاکید جدی بر اینکه نیروهای شهرداری جزو کارآمدترین و زحمت‌کش‌ترین نیروها هستند که در همه حال به مردم خدمت ارائه می‌دهند، افزود: تبدیل وضعیت این نیروها، یکی از مشکلات اساسی است که برای حل این مشکل باید نگاه فرا استانی وجود داشته باشد.

وی با توضیح اینکه در حوزه عمرانی اتفاق‌های بسیار خوبی در شهر افتاده است و در همه مناطق کارگاه عمرانی داریم، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم نگاه عدالت‌محور به همه نقاط شهر داشته باشیم.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه پسماند شهر و ضایعات حسین‌آباد در آینده به یک معضل بزرگ‌ برای شهر تبدیل می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید، گفت: در حوزه پسماند نیازمند یک زمین مناسب هستیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به مغایرت‌های طرح تفصیلی شهر، بیان کرد: این طرح با بیش از ۲۰۰۰ مغایرت تصویب شده است که این مغایرت‌ها مردم را آزار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha