• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011808784
  • خبرنگار : 50107

شهردار مشهد:

فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد زائران را ارزان‌تر و سریع‌تر به حرم رضوی منتقل می‌کند

فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد زائران را ارزان‌تر و سریع‌تر به حرم رضوی منتقل می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: فاز یک خط ۳ کلیه زائرانی را که از طریق ریلی، پایانه مسافربری و هوایی وارد مشهد می‌شوند را با ارزان‌ترین و سریع‌ترین حالت به حرم رضوی منتقل می‌کند.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۸ فروردین‌ماه، در مراسم تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد اظهار کرد: مشهد چهار خط ریلی دارد که طبق طرح جامع حمل‌ونقل مشهد است. 

وی افزود: خط یک و ۲ قبلا راه‌اندازی شده و خط ۲ در حال تکمیل است که ایستگاه‌های آن امسال به پایان می‌رسد. خط یک فرودگاه و خط ۲ راه‌آهن را سرویس‌دهی می‌کند و  خط ۳ مهمترین خط مترویی مشهد است که مهمترین بخش آن نیز فاز یک است. خط ۳ از شهرک ابوذر تا بولوار الهیه سرویس‌دهی دارد و امروز تست گرم فاز اول این خط انجام می‌شود که در میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری است. امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار مشهد بیان کرد: این فاز علاوه بر مجاوران، زائران را نیز سرویس‌دهی می‌کند. فاز یک خط ۳ کلیه زائرانی را که از طریق ریلی، پایانه مسافربری و هوایی وارد مشهد می‌شوند را با ارزان‌ترین و سریع‌ترین حالت به حرم منور رضوی متصل و امکان تشرف آنان در سریع‌ترین زمان را محقق می‌کند.

قلندر شریف ادامه داد: این بخش اتصال‌دهنده خطوط ریلی مشهد به حرم مطهر است که امسال حتما به بهره‌برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک خواهد رفت. حفاری خط ۳ در حال انجام و اتمام است و حفاری خط ۴ نیز همزمان انجام می‌شود. پیمانکار  خط ۴ نیز قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است از محله خواجه‌ربیع تا انتهای محله مهرمادر امتداد دارد. امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود. 

وی یادآور شد: خوشبختانه در جذب اوراق مشارکت عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امسال ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شد که ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به قطارشهری است.

فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد زائران را ارزان‌تر و سریع‌تر به حرم رضوی منتقل می‌کند

 ۱۰۰ درصد ساخت ایستگاه‌ها و احداث تونل قطار شهری داخلی است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: سال ۷۹ که خط یک قطارشهری را شروع کردیم طراحی ایستگاه‌ها و تونل‌ها ۱۰۰ درصد خارجی بود؛ امروز ۸۰ درصد تجهیزات و ۱۰۰ درصد ساخت ایستگاه‌ها و احداث تونل داخلی است و در خط ۴ داخلی بودن تجهیزات را تا ۹۰ درصد هم می‌رسانیم.

کیانوش کیامرز اظهار کرد: این قطار مستقیم از خط ۲ وارد خط ۳ شده است. خط برگشت تا میدان بسیج احداث شده، باید قطعاتی از چین برسد که تا خردادماه خط برگشت به صورت کامل احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: از فردا به صورت سه‌ شیفته احداث معماری ایستگاه‌ها و تجهیزات را داریم. شهرداری و شورا قول دادند راه‌اندازی و مسافرگیری امسال را در برنامه خود قرار دهند. در چند ماه آینده به ۴ هزار میلیارد نیاز داریم.

کیامرز افزود: تمام زیرساخت‌ها را آماده کردیم و اوراق بسیار خوبی برای مشهد عملیاتی شده که تیرماه به حساب شهرداری می‌آید. دولت ۲ هزار میلیارد به مشهد تخصیص داده که اگر عملیاتی شود آورده خوبی برای ما خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۰۸:۵۳

پس تکلیف پایین شهر چی میشه.منطقه شهرک شهید رجائی بالاترین بار ترافیکی وداره.بيشتر کارگرها از این مناطق رجائی وباهنروشهرک رضوی هستن.بنده خدا ها۵صبح باید راه بیفتن تا به سرکار برسند.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۳

خط 4 شهرک شهید رجایی هست تا خواجه ربیع و مهر مادر

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۲:۱۲

تمام فازا باید یک قیمت باشه ..مگه اینکه آپشن خاص و رفاهی خاصی داشته باشه..