• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403011808812
  • خبرنگار : 71516

حماس خبر داد

تماس‌های فشرده بین هنیه و میانجی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات قاهره

تماس‌های فشرده بین هنیه و میانجی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات قاهره

یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش فردا (یکشنبه) برای بررسی تحولات توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

به گزارش ایسنا، یک منبع در رهبری جنبش حماس گفت بعد از درخواست مصر برای بررسی تحولات توافق آتش‌بس غزه، هیأتی از این جنبش فردا به قاهره می‌رود.

این منبع در مصاحبه با الجزیره گفت: تماس‌های فشرده‌ای میان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و میانجی‌ها طی ساعات اخیر برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره برقرار شد. هنیه به میانجی‌ها تأکید کرد هرگونه مذاکراتی باید از اصل آتش‌بس دائم شروع شود.

جنبش حماس تأکید کرد هیأت این جنبش فردا به ریاست خلیل الحیه به قاهره می‌رود و این جنبش به مواضع خود درباره پایان جنگ غزه پایبند است و از آن کوتاه نمی‌آید.

جنبش حماس تأکید کرد خواسته‌های این جنبش شامل توقف دائم جنگ، عقب نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان و امدادرسانی به آن‌ها و معامله تبادل اسرا است.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد کابینه این رژیم اعزام هیأتی به ریاست دیوید بارنی، رئیس موساد به قاهره را مشروط به پاسخ مثبت جنبش حماس کرده است.

رادیو این رژیم ماهیت پاسخ «مثبتی» را که تل‌آویو از حماس انتظار دارد، روشن نکرد اما رژیم صهیونیستی پیشتر طی مذاکرات دوحه و قاهره خواسته‌های حماس درباره بازگشت غیرمشروط آوارگان به شمال غزه، عقب‌نشینی کامل از غزه و توقف دائم جنگ را رد کرده بود.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد کابینه این رژیم هنوز تصمیم نگرفته هیأتی را به مذاکرات قاهره که فردا ازسرگرفته می‌شود، اعزام کند و اگر تصمیم به اعزام هیأتی بگیرد احتمالا تیم مذکور روز دوشنبه به قاهره خواهند رفت.

پیش از این یک منبع ارشد مقاومت فلسطین گفت: هیأت حماس به‌زودی برای ازسرگیری مذاکرات عازم قاهره خواهد شد. این منبع به شبکه المیادین تاکید کرد: واشنگتن بر میانجیگران مصر و قطر و اشغالگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس فشار آورد.

به گفته منبع برجسته مقاومت، در سایه ادامه شکاف‌ها بین حماس و اشغالگران، مذاکرات در قاهره از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیام‌هایی به سران مصر و قطر از آنها خواست تا بر حماس برای انعقاد قرارداد تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی فشار بیاورند. همچنین روز جمعه منابع مصری آگاه فشار دولت آمریکا برای دستیابی به یک آتش‌بس بشردوستانه فوری در نوار غزه در روزهای عید فطر را فاش کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha