• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011808820
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد

‌فعالیت ۴۸۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش در استان کرمان

‌فعالیت ۴۸۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، از فعالیت ۴۸۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش در استان خبر داد.

رضا رضایی امروز ۱۸ فروردین ماه در دیدار با رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به فعالیت ۴۸۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش در استان اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر، کارآمد و متعهد برای آینده کشور مهمترین رسالت آموزش و پرورش است که مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» از  هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، بیان کرد: آموزش و پرورش استان در این زمینه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضایی بر اختصاص بودجه از طرف سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در راستای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد و افزود: در سال گذشته هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با اعتباری بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به تکمیل روند ساخت سالن ۱۰۰۰ نفری شهید میثم حسینی بعد از ۱۱ سال وقفه افزود: با توجه به اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، این سالن در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تجاری سازی فضاهای آموزشی را با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای خلق درآمد پایدار دانست و از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۸ فضای تجاری در بلوار جمهوری اسلامی کرمان با خلق درآمد ماهیانه بیش از یک‌میلیارد تومان در هفته معلم  سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت ۱۰۵ مدرسه با مشارکت خیران در دو سال اخیر گفت: خوشبختانه به همت خیران در چند سال اخیر نهضت مدرسه سازی در استان شکل گرفته است.

رضایی توجه به ورزش و فعالیت‌های ورزشی را لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم مختلف دانست و افزود: در همین راستا فضای ورزشی درون مدرسه‌ای استان در دو سال اخیر رشد ۶۹ درصدی با اولویت مدارس دخترانه داشته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha