• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011808916
  • خبرنگار : 30147

 رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز خبر داد

صدور گواهی بهداشت برای صادرات بیش از ۱۱ هزار تن محصولات دامی

صدور گواهی بهداشت برای صادرات بیش از ۱۱ هزار تن محصولات دامی

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز از صدور گواهی بهداشت برای صادرات ۱۱ هزار و ۷۴۵ تن محصولات دام و طیور در سال گذشته خبر داد.

علیرضا قدرتی، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت دو واحد کشتارگاه صنعتی فعال در شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ واحد تولید، عرضه و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، مراکز گردشگری و ...در این شهرستان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طرقبه شاندیز دارای ۳ واحد کارخانه شیر و لبنیات و یک واحد کارخانه مکمل خوراک دام و طیور است.

قدرتی، جمعیت دام سبک شهرستان طرقبه شاندیز را ۴۰ هزار رأس و جمعیت دام سنگین را ۳۸۰۰ رأس اعلام کرد و گفت: این شهرستان ۱۸ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۴۶۶ هزار قطعه، ۴۲ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲میلیون قطعه، ۷ واحد پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه و یک واحد فارم جوجه‌کشی با ظرفیت ۹۰۰ هزار قطعه دارد.

صدور گواهی بهداشت برای صادرات بیش از ۱۱ هزار تن محصولات دامی

وی با اشاره به عملکرد شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در سال گذشته اظهار کرد: طی این سال ۱۴۸ مورد بازدید و نظارت بر کشتارگاه‌های دام طرقبه و شاندیز انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز از انجام نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار ۶۴ هزار و ۶۵۴ رأس دام سبک و ۱۲ رأس دام سنگین خبر داد و افزود: پارسال بر ۱۵۰۰ تن گوشت استحصالی از کشتارگاه‌های دام طرقبه و شاندیز و بر مراکز بسته‌بندی، قطعه کاری و رستوران‌ها به تعداد ۳۹ هزار و ۳۳ مورد بازدید و نظارت شده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با بیماری‌های دامی گفت: طی این مدت واکسیناسیون ۶۶ هزار و ۳۰۰ رأس گوسفند و بز علیه آبله، واکسیناسیون ۸۰۰۰ گوسفند و بز علیه بیماری بروسلوز (FDrev۱)، واکسیناسیون ۲۷۱۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز (FD IRIBA)، واکسیناسیون ۷۹ هزار و ۳۰۰ رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی(۲ فاز) انجام شده است.

صدور گواهی بهداشت برای صادرات بیش از ۱۱ هزار تن محصولات دامی

قدرتی افزود: پارسال ۸۸۰۰ رأس گاو و گوساله علیه تب برفکی(۲ فاز)، ۴۸ هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن و ۴۹ هزار رأس نشخوارکنندگان کوچک گوسفند و بز در مقابله با طاعون واکسینه شده‌اند.

 وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون ۱۱۶۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین بیان کرد: پایش و مراقبت در برابر بیماری سل در گاوداری‌های صنعتی به تعداد ۴۲۷۱ رأس، بیماری بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی به تعداد ۷۳۷۰ رأس، بیماری مشمشه در اسب داری‌ها برای ۲۸۵ رأس و پایش و مراقبت بیماری‌های لمپی اسکین، تب برفکی و ... به تعداد ۷۵۰۰ رأس انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه طیور از نظارت بر جوجه ریزی واحدهای گوشتی به تعداد یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۲۶۰ قطعه و نظارت بر جوجه ریزی واحدهای تخم‌گذار به تعداد ۱۱۶ هزار و ۲۴۰ قطعه خبر داد و گفت: در این مدت نسبت به نظارت بر تولید جوجه یک روزه تخم‌گذار به تعداد یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۵۲۴ قطعه و نظارت بر پولت تخم‌گذار به تعداد ۷۷۱ هزار و ۱۰۰ قطعه و نظارت بر تولید تخم مرغ ۵۳ تن روزانه - ۲۰ هزار تن در سال اقدام شده است.

صدور گواهی بهداشت برای صادرات بیش از ۱۱ هزار تن محصولات دامی

وی اظهار کرد: در حوزه صادرات شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز نسبت به صدور ۲۵۲ مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات ۵۴۰۰ تن تخم‌مرغ به کشورهای افغانستان، قطر، عراق، ترکمنستان، عمان، سوریه و پنج مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای صادرات ۱۳۵۰ کیلوگرم عسل به کشورهای قطر، بحرین و عمان اقدام کرده است.

قدرتی ادامه داد: صدور ۶۸ مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای صادرات ۱۶۰۰ تن دنبه منجمد خوراکی به کشورهای سوریه و امارات، ۹ مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات ۲۴۵ تن پای و پنجه به کشورهای مالزی و ویتنام،۵ مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای صادرات ۱۵۰ تن پودر آب پنیر به کشور پاکستان و دو مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای صادرات ۳۰۰۰ قطعه کبک به افغانستان در یک سال اخیر توسط شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز انجام شده است.

بر اساس آمار دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha