• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011809010
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

اجازه تغییر کاربری نمی‌دهیم

اجازه تغییر کاربری نمی‌دهیم

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اجازه تغییر کاربری حتی یک سانت از اراضی کشاورزی گیلان را نخواهیم داد، گفت: با اجرای طرح گشت مراقبت از اراضی کشاورزی و ملی در نوروز امسال، ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در این استان شناسایی شد.

صالح محمدی امروز، ۱۸ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از شناسایی ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تغییر کاربری شناسایی شده برای ۲۴ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون اجرا شد؛ این تبصره یعنی اینکه اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدام خود ادامه دهد، نیروی انتظامی موظف است تا بر اساس درخواست جهاد کشاورزی از ادامه کار از سوی متخلف جلوگیری کند.

وی افزود: ۱۹ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد که بر اساس آن ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل، ضمن تنظیم صورتجلسه مستقیم نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در اجرای این طرح ۷۲ مورد گزارش مربوط به تغییر کاربری از سوی مردم اعلام شد، عنوان کرد: ۶۶ مورد از گزارش تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ دریافت و ۱۳ مورد نیز به صورت حضوری گزارش شد.

محمدی اظهار کرد: مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعطیلات نوروز امسال نسبت به راه‌اندازی گشت امور اراضی در سطح استان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه ۴۰ گشت ویژه برای مراقبت از زمین‌های کشاورزی و ملی استان نوروز امسال در گیلان فعال بودند، اضافه کرد: ۲۰ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ۲۰ گشت یگان حفاظت از منابع طبیعی در تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی و ملی در گیلان فعال بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۲۲:۳۳

پیشنهاد میکنم نظارت از طریق ارگانهای سرویس دهنده به اینگونه مکان‌ها مثل آب و برق و گاز و.... کنترل و از طرفی با بنگاه‌هایی که مثل قارچ در خطه شمال زیبای ایران وجود دارد در خصوص فروش اینگونه اراضی برخورد شدید وجریمه های سنگین وصع شود.....

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۲۲:۴۰

چند روزی ماسال بودیم و در آخر زباله هایی که مرتب در کیسه گذاشته بودیم، پرسیدم چه کنیم و صاحبخونه گفت ببرین بذارین سر جاده!!! پس ما بعنوان مسافر بی تقصیریم در حالیکه یه سطل زباله هم برای مسافرها نیست. فکری کنید که گیلان داره نابود میشه با اینهمه زباله، جناب

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۰۱:۲۷

دقیقا درست میفرمائید زباله شمال را زشت کرده و سطل زباله هم خیلی به ندرت پیدا میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۰۳:۰۸

واقعا‌که حیف از این زیبای که ایران داره باید قدر این همه زیبای جانوران ومحیط زیست جنگل ودریارو بدونیم وخداروشکرکنیم ماچه طوردوست داریم خونمون یا محل کارمون تمیز باشه باید تو بیرون خیابان وجاده کوچه اشغال نریزیم خواهش میکنم توجه کنید حیف این همه زیبایی نیست که نابود بشه خدا این هارو امانت داده برای ما انسانها وحیوانات که استفاده کنیم از خودمون شروع کنیم به فرزندان مون آموزش بدیم خواهش میکنم

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۱۱

امروز با تصاویر ماهواره ای می‌شود کل گیلان را از تهران نظارت کرد وبا یک نرم افزار ساده مناطق کشاورزی در نقشه مشخص ودر صورت تغییر وضعیت به تمام ارگانها هشدار و به مدیران مربوطه خبر داده شود

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۳:۱۹

برای زمین‌هایی که قابل کشت هستن و یا باغ میوه هستن خوبه اجرای این حکم ولی برای زمین‌هایی ک سالیان ساله نه درختی داخلش و نه کشاورزی . من زمینی دارم که نه باغ هست و نه زراعی.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۲۲:۱۹

سلام ما سه تا داداش ویه خواهر هستیم خونه نداریم پول هم نداریم خونه یا زمین بخریم یه زمین پدری داریم میخوام خونه بسازیم باید چکار کنيم مستاجر هستیم