• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403011909232
  • خبرنگار : 50046

معاون عمرانی استاندار خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری در خراسان شمالی

افزایش ۱۰۰ درصدی میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از افزایش ۱۰۰ درصدی میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری در خراسان شمالی خبر داد.

مهدی رشیدی در جلسه کمیسیون اجرائی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی که ۱۹ فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به کاهش تصادفات در محورهای خراسان شمالی طی تعطیلات نوروز امسال گفت: تحلیل تصادفات امسال نشان می‌دهد که ۳۶ درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو بوده و این مسئله ریشه در خستگی و خواب آلودگی رانندگان دارد.

وی درباره دومین عامل تصادفات رانندگی نیز اعلام کرد:۱۸درصد از تصادفات، مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه است که سبب تصادفات بسیار شدید و پرتلفات می‌شود و سومین علت با ۱۶ درصد تصادفات ناشی از عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه است که این مسئله نیز ناشی از سرعت غیرمجاز است.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری در استان و کسب رتبه دوم خراسان شمالی در این شاخص، باید برای کنترل رانندگان متخلف و حادثه ساز نسبت به تهیه و تحویل دستگاه‌های دوربین سرعت سنج تسریع شود.

این مقام مسئول  ۷۹ درصد تصادفات را مربوط به خودروهای سواری بیان کرد و افزود: با توجه به تاثیر مثبت یک طرفه کردن محور آشخانه به جنگل گلستان در یکسال اخیر، تسریع در ساخت و اتمام پروژه با تزریق بودجه الزامی است.

 وی رشیدی در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتور سواران نیز بر ادامه فرهنگ سازی و توزیع کلاه ایمنی توسط راهداری و همکاری پلیس راه تاکید کرد و گفت: باید ارائه آموزش‌های ترافیکی به مردم روستا با استفاده از کارشناسان پلیس با همکاری دهیاران در قالب راهوران محله انجام شود و خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی راه‌های فرعی نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha