• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011909313
  • خبرنگار : 30147

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه:

کمبود اعتبار مانع تکمیل شدن ساختمان دیالیز مه‌ولات است

کمبود اعتبار مانع تکمیل شدن ساختمان دیالیز مه‌ولات است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: اگر اعتبارات پارسال به طور کامل تخصیص پیدا می‌کرد حداقل ساختمان مرکز دیالیز بیمارستان تکمیل می‌شد.

حسین ابراهیمی پور در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر اینکه با تلاش در راستای پیشرفت حوزه سلامت این منطقه باید گام‌های ارزشمندی برداریم، به انتقاد از کاهش اعتبارات استانی حوزه سلامت در سال ۱۴۰۲ توسط فرمانداری پرداخت.

وی گفت: اعتبارات استانی پارسال حوزه سلامت حدود ۲۰ میلیارد ریال بود که متأسفانه ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن به دستگاه دیگری داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: قطعاً با اعتبار ۵ میلیارد ریال نمی‌توان برای حوزه سلامت این شهرستان اقدام مثبتی انجام داد.

وی افزود: بعضاً عنوان می‌شود چرا مرکز دیالیز، اتاق عمل یا سایر بخش‌ها تکمیل نمی‌شود و یا چرا متخصص نمی‌ماند، بدون شک اگر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به حوزه سلامت اختصاص یافته بود، حداقل ساختمان مرکز دیالیز بیمارستان تکمیل می‌شد.

ابراهیمی پور با اشاره به افتتاح ۳ پایگاه اورژانس، ۲ مرکز جامع سلامت شهری و روستای شادمهر و فیض‌آباد و چند خانه بهداشت روستایی در این شهرستان افزود: مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی، تجهیز و راه‌اندازی اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) بود که با فعالیت این اتاق عمل با اختصاص جراح مجرب و با سابقه خدمات ارزشمندی در حال انجام است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پزشک متخصص زنان و زایمان برای اولین بار به صورت ماندگار به مه‌ولات اختصاص یافت، عنوان کرد: امیدواریم با اختصاص متخصص بیهوشی و خرید برخی تجهیزات بخش زنان و زایمان این بیمارستان فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ادامه از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید قسمتی از تجهیزات اتاق بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و عنوان کرد: برای اختصاص و تکمیل پزشکان در شهر فیض‌آباد نیاز به ۲۵ پانسیون است که در حال حاضر ۱۶ پانسیون فعال داریم و باقی استیجاری است.

وی توسعه اورژانس و کلینیک تخصصی بیمارستان را جزو اولویت‌های حوزه سلامت برشمرد و اظهار کرد: خانه بهداشت شماره ۲ عبدل‌آباد با پیشرفت ۵۰ درصدی و مرکز دیالیز بیمارستان با ۲۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha