• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403011909323
  • خبرنگار : 71516

حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی از سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی را منتشر کرد

حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی از سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی را منتشر کرد

مقاومت لبنان صحنه‌هایی از عملیات سرنگونی پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان صحنه‌هایی را از عملیات سرنگونی پهپاد «هرمس۹۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان منتشر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرد یک موشک زمین به هوا به سمت پهپاد نیروی هوایی در آسمان لبنان شلیک شد که منجر به سقوط آن شد.

هرمس ۹۰۰ نوعی پهپاد چندمنظوره سایز متوسط با استقامت پروازی بالاست که جهت مأموریت‌های تاکتیکی ارتفاع متوسط در شرکت البیت سیستمز رژیم صهیونیستی طراحی و توسعه یافته‌ است. این پهپاد با ارتقای طرح کلی هرمس ۴۵۰ پهپاد قدیمی‌تر شرکت البیت ساخته شده‌ است و عملیات‌های شناسایی، مراقبت و کمک به نیروی زمینی و عکس برداری اطلاعاتی از زیرساخت از مأموریت‌های آن هستند.

مداومت پروازی هرمس ۹۰۰ حدود ۳۶ ساعت است. طول این پهپاد به ۸.۳ متر می‌رسد. هرمس ۹۰۰ با ۹۷۰ کیلوگرم وزن، توانایی حمل ۳۵۰ کیلوگرم سوخت و بار را دارد. حداکثر سرعت هرمس ۹۰۰ به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما سرعت کروز آن ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

از جمله مزیت‌های این پهپاد مجهز شدن آن به چهار موشک با برد ۱۰ کیلومتر است. این دومین پهپاد بزرگ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بعد از پهپاد «هرون تی پی» یا «ایتان» است.

این پهپاد در سال ۲۰۱۲ در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به کار گرفته شد.

در تلافی این اقدام مقاومت، جنگنده‌های متخاصم اشغالگران کمی بعد از ساعت یک بامداد امروز حملاتی را انجام دادند و شهر السفری در منطقه بعلبک و ارتفاعات رشته کوه‌های شرق لبنان در حومه شهر جنتا در منطقه «الشعره» منطقه نزدیک به مرز لبنان و سوریه را بدون ایجاد تلفات انسانی هدف قرار دادند.

رسانه‌های لبنان پیشتر نیز بامداد امروز - یکشنبه - از بمباران رژیم صهیونیستی علیه منطقه البقاع در عمق خاک لبنان خبر دادند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و جنگ غزه، شاهد حملات متقابل حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است. حزب الله لبنان تأکید دارد تا زمان توقف جنگ غزه حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha