• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011909585
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب خواف:

۵۰ درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

۵۰ درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: حدود ۳۵ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع شهر و ۵۰ درصد خطوط روستاهای خواف فرسوده است.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا از آغاز عملیات اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی‌آباد خواف خبر داد و افزود: عملیات اصلاح ۸۰۰ متر از شبکه فرسوده آب شرب روستای علی‌آباد بخش جلگه زوزن این شهرستان با مشارکت دهیاری و مردم آغاز شد.

وی اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش کیفیت و پایداری آب شرب، نوسازی شبکه فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب با اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف بیان کرد: در این پروژه، لوله‌های فرسوده با لوله‌های جدید ۱۱۰، ۷۵ و ۶۳ میلی‌متری پلی‌اتیلن تعویض و انشعابات مشترکان نیز استانداردسازی و نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی در مدت زمان ۲ ماه به پایان خواهد رسید و اهالی روستای علی‌آباد بخش جلگه زوزن از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

چهکندی با اشاره به اینکه روستای علی‌آباد ۲۵۰۰ مشترک دارد، عنوان کرد: حدود خطوط انتقال و شبکه توزیع این روستا فرسوده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی‌آباد حدود ۱۰ درصد از پرت آب جلوگیری خواهد شد، گفت: با پیگیری‌های فرماندار خواف شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه آب‌رسانی در روستاهای بخش جلگه زوزن هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اعلام اینکه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ هم حدود ۲۰۰۰ متر در همین روستا اصلاح شبکه شده است، ادامه داد: فرسودگی خطوط آب‌رسانی  یکی از چالش‌های این اداره است.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش شهری ۳۵ درصد فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع داریم که در سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار فقره اتفاق با تلاش نیروهای اتفاقات امور رفع شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف همچنین از فرسوده بودن ۵۰ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای این شهرستان خبر داد.

امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، تأمین آب شرب ۳۱ هزار و ۲۸ مشترک شهری و ۲۱ هزار و ۸۲۴ مشترک روستایی با ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۸۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب را برعهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha