• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011909719
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی تایباد:

استخرهای کشاورزی که نکات ایمنی را رعایت نکنند اجازه آبگیری ندارند

استخرهای کشاورزی که نکات ایمنی را رعایت نکنند اجازه آبگیری ندارند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: استخرهای کشاورزی که نکات ایمنی را رعایت نکنند اجازه آبگیری ندارند.

جواد اعتضادی در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های کشاورزی این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در همین راستا طی روزهای اخیر از آبگیری دو باب استخر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در تایباد جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و هماهنگی انجام شده با پاسگاه منطقه پایین ولایت، از آبگیری دو باب استخر ذخیره آب کشاورزی که با وجود اخطارهای داده شده نسبت به ایمن‌سازی استخر خود اقدام ننموده بودند، جلوگیری به عمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خطاب به تمامی مالکین استخرهای ذخیره آب کشاورزی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و به جهت پیشگیری از حوادث احتمالی و با توجه به اخطارهای داده شده در کوتاهترین زمان نسبت به تکمیل موارد ایمنی استخرها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر نسبت به تکمیل موارد ایمنی استخرها اقدامی نشود از آبگیری آن جلوگیری خواهد شد، بیان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک در استخرهای آب مزارع و باغات، باید اقدامات لازم در جهت ایمن‌سازی و جلوگیری از ورود به استخر را انجام دهند.

اعتضادی اذعان کرد: هیچ استخر ذخیره آب کشاورزی، بدون ساخت تجهیزات حفاظتی تأییدیه نهایی دریافت نمی‌کند، متأسفانه مشاهده شده برخی کشاورزان بدون در نظر گرفتن رعایت استانداردها و ایمنی لازم اقدام به ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می‌کنند در حالی که مسئولیت هرگونه حادثه در این استخرها برعهده آنها است.

وی در ادامه از توزیع ۴٠ هزار بچه ماهی گرمابی طی سال گذشته در شهرستان تایباد خبر داد و افزود: پارسال با هدف  اشتغال در حوزه‌های تولیدی، کم سرمایه و زود بازده در شهرستان تعداد ۴۰ هزار بچه ماهی گرم آبی ، بیش از ۴۰۰۰ قطعه جوجه نژاد جهادی و ۱۸۰جعبه کرم ابریشم بین بهره‌برداران متقاضی توزیع شد.

اعتضادی تأکید کرد: جهاد کشاورزی تایباد آمادگی کامل دارد با تمرکز و در راستای نگاه شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» از تمامی روستاییان و جوانان پرتلاش و جویای کار در بخش‌های پرورش ماهی، جوجه بومی و نوغانداری حمایت کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد در ادامه از واحدهای گلخانه‌ای بازدید کرد و گفت: تایباد قطب تولید نشاء صیفی‌جات در خراسان رضوی است.

وی از تولید سالیانه ۳۲ میلیون نشاء انواع صیفی‌جات در شهرستان تایباد خبر داد که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

اعتضادی استفاده از نشاء را یک راهکار مؤثر در افزایش بهره‌وری آب و تولید دانست و بر ضرورت توجه و توسعه این بخش تأکید کرد.

وی توجه به استفاده از ظرفیت اشتغال‌زایی کشت‌های گلخانه‌ای و تولید نشاء را یک فرصت مغتنم برای حفظ تولید و اشتغال در شهرستان با توجه به محدودیت منابع آب دانست و حمایت از این بخش را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد دارای ۷۰ واحد گلخانه به مساحت ۸۰ هزار متر مربع می‌باشد که ۱۴ واحد در تولید نشاء جالیز فعال است.

وی بیان کرد: استفاده از نشاء باعث زودرسی، کاهش هزینه بذر، کاهش مصرف آب و یکنواختی و افزایش تولید محصول در مزارع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha