• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011909732
  • خبرنگار : 50167

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان تاکید کرد

لزوم بازنگری در رشته‌های علوم و معارف در زنجان

لزوم بازنگری در رشته‌های علوم و معارف در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: رشته علوم و معارف، با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان در استان نیازمند بازنگری دوباره و شروع جدیدی است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ ماه) در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش با اشاره به توازن بین پایه‌های تحصیلی و درصد قطعی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: امسال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد خواهد رسید. بنابراین باید درباره نحوه برگزاری امتحانات و جلب اعتماد مردم گام‌ برداشته شود.

وی تاکید کرد: باید شرایط استاندارد برگزاری آزمون‌ها را در استان زنجان داشته باشیم.

او با بیان اینکه در حوزه علوم و معارف اسلامی فقط ۳۸ دانش‌آموز در استان زنجان داریم، ادامه داد: در این حوزه نیاز به بازنگری مجدد و شروع جدید احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته درباره روند کیفیتی آموزش مدارس عادی استان شاهد رشد خوبی بودیم، گفت: میانگین نمره استان (مدارس عادی) از ۸.۸ درصد به ۹.۳۳ درصد ارتقا پیدا کرد.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت آموزشی، اظهار کرد: میزان برخورداری از امکانات آموزشی در مناطق انگوران، خدابنده و ناحیه یک زنجان کم بوده است که باید بیشتر شود.

وی درباره آمار شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی خرداد ماه امسال، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در آزمون‌های خردادماه امسال شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه در آزمون‌های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است، اظهار کرد: به طور کلی ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون‌های نهایی خرداد ماه برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش‌بینی شده است.

وی درباره درصد قبولی دانش‌آموزان استان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و شاخه کار دانش، گفت: درصد قبولی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۰ به ترتیب در رشته‌های یادشده ۷۹.۴۷، ۷۳.۱۵ ، ۷۰.۹۷ درصد بوده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha