• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011909738
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

مسکن و اشتغال با محوریت جوانان را دنبال می کنیم/ تامین زمین بر عهده فرمانداران

مسکن و اشتغال با محوریت جوانان را دنبال می کنیم/ تامین زمین بر عهده فرمانداران

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، مسکن و اشتغال را جزو اولویت های دولت سیزدهم با محوریت جوانان دانست و بیان کرد: باید به تعهد خودمان در بخش مسکن و اشتغال مردم عمل کنیم.

اسدالله عباسی امروز، ۱۹ فروردین ماه در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به حاصلخیزی اراضی استان و مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: اگرچه شاهد کمبود زمین هستیم، اما مسکن برای مردم مهم است و باید به تعهد ساخت مسکن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن استان از دو سال پیش آغاز شده و بخش عمده واحدها باید در مرحله بهره برداری باشد، افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند که پروژه های مسکن را تکمیل کنند و لذا تا یک ماه آینده آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن احصا و اعلام شود تا هیچگونه ابهامی برای مردم وجود نداشته باشد.

استاندار گیلان همچنین بر تکمیل پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: متقاضیان خودمالک جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شوند تا شاهد تسریع در پروژه های مسکن باشیم، زیرا امور با مشارکت مردم با شتاب پیش می رود.

عباسی مسکن و اشتغال را جزو اولویت های دولت سیزدهم با محوریت جوانان دانست و بیان کرد: باید به تعهد خودمان در بخش مسکن و اشتغال مردم عمل کنیم.

وی از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست با تعیین پیمانکاران خوب و متعهد نسبت به تکمیل واحدها در مدت ۱۸ ماه اقدام کند و متذکر شد: با استفاده از دانش روز و روش های نوین می توان مدت زمان بهره برداری از پروژه های مسکن را کاهش داد؛ البته با توجه به شرایط اقلیمی و زمین شناسی گیلان، مرحله پی و فونداسیون با تاخیر پیش می رود، اما مراحل بعد باید سرعت بگیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم همکاری نهادها و دستگاه ها جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود زمین، باید به سمت تراکم برویم؛ همچنین شهرداری ها درباره ساخت و ساز در بافت های فرسوده جدی تر عمل کنند.

وی مسکن روستایی را یکی از ظرفیت های گیلان دانست و عنوان کرد: با ویلاسازی در روستاها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مخالفم؛ البته فرصتی برای افراد بومی روستاست تا زمینه مهاجرت از شهر به روستا فراهم شود و لذا نباید پروژه های مسکن را محدود به مرکز استان کنیم و باید به سمت غرب و جنوب هم برویم.

عباسی، از فرمانداران خواست نسبت به شناسایی متقاضیان و اراضی مناسب جهت احداث پروژه های مسکن در شهرستان خود اقدام کنند و اضافه کرد: تا پایان نیمه نخست سال جاری باید شاهد پیشرفت محسوس در پروژه های مسکن اعم از خودمالکی و بازآفرینی و محرومین و روستایی و نهضت ملی و مهر باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات بانک ها با پیمانکاران بررسی و رفع شود، تصریح کرد: دستگاه های متولی حوزه مسکن منظم و مستمر و هفتگی پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان را اعلام کنند تا دلایل کندی پروژه ها مشخص شود؛ امیدواریم تا هفته دولت امسال بخش عمده پروژه های در حال ساخت تکمیل و به مردم واگذار گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha