• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011909760
  • خبرنگار : 50107

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد

کاهش ۱۵ درصدی حوادث ترافیکی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

کاهش ۱۵ درصدی حوادث ترافیکی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین تعداد کل حوادث ترافیکی ما ۹۳ مورد بود که امسال به ۷۹ مورد رسیده و ۱۵ درصد کاهش داشته است.

علی صبوری امروز، ۱۹ فروردین‌ماه، در سومین کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین که در سالن جلسات اداره کل صمت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با ۳۰ پایگاه ثابت، ۹ پایگاه موقت و ۲۸ ایستگاه سلامت در حوزه امدادگران و نجاتگران و اعضای جوانان در طول طرح نوروزی خدمات امدادی و راهنمایی نوروزی را ارائه کردند.

وی بیان کرد: سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین تعداد کل حوادث ترافیکی ما ۹۳ مورد بود که امسال به ۷۹ مورد رسیده و ۱۵ درصد کاهش داشته است. در تصادفات ۲۵ درصد و واژگونی ۲۰ درصد کاهش داشتیم انحراف نیز کاهش و برخورد با مانع افزایش داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در پویش بهرفت ۳۶ هزار و ۶۴ شرکت‌کننده حضور داشتند که رانندگان را به توقف، استراحت‌های کوتاه و کاهش تصادفات تشویق کردند. ایستگاه فضای دوستدار کودک و کارهای فرهنگی به ویژه خیمه نماز نیز انجام شده است.

کاهش آمار حوادث در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته

محمدیوسف رحمتی، جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: در ایام نوروز یک‌پنجم افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند، غیر از شهروندان مشهدی بودند. ما در این مدت کاهش آمار حوادث را نسبت به سال گذشته داشتیم.

بهبود وضعیت امنیتی حوزه حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته

در ادامه محمدرضا دبیری، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود وضعیت امنیتی را شاهد بودیم. در حوزه حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی، استان ما جزو ۵ استان اول نبود و ۴ رتبه اول کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان بودند.

دبیری عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه استان نسبت به شناسایی محورهای حادثه‌خیز و مراقبت‌ها در این دوره سفرها موجب کاهش قابل ملاحظه حوادث و سوانح جاده‌ای شد که در تصادفات ۲۵ درصد، در تصادفات خسارتی ۴۱ درصد، در حوزه متوفیان ۱۲ درصد و در حوزه مجروحین ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد رانندگانی که در سطح جاده‌ها تردد می‌کردند، رانندگی خوبی داشتند. در ارتباط با حوادث جاده‌ای خستگی و خواب‌آلودگی رتبه اول، سبقت و سرعت غیر مجاز رتبه دوم و انحراف به چپ خودروها رتبه سوم را در بروز سوانح داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha