• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011909782
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا اعلام کرد

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال شهرستان مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال شهرستان مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا، گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا در سال گذشته، ۱۲۰۴ مورد تعهد اشتغال داشته که دستگاه‌های اجرایی، بیش از ۱۰۰ درصد از تعهد رصد اشتغال شهرستان را محقق کردند.

محمدرضا شهاب زاده امروز یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری آستارا، اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان در سال گذشته ۱۲۰۴ مورد تعهد اشتغال داشته که توانسته برای ۱۳۱۱ نفر شغل ایجاد کند و دستگاه‌های اجرایی آستارا، بیش از ۱۰۹ درصد از تعهد رصد اشتغال شهرستان را محقق کردند.

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی آستارا و تلاش و همت کارگروه اشتغال شهرستان برای تحقق این موضوع، خواستار حفظ و بهبود این روند ایجاد اشتغال در آستارا شد و افزود: تمامی مشخصات اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده و خدمات ایجاد شده برای آن شغل از قبیل صدور پروانه یا اعطای تسهیلات و همچنین آموزش که منجر به ایجاد شغل شده در سامانه رصد اشتغال مشخص است.

شهاب زاده، تصریح کرد: مشاغل ایجاد شده طی سه مرحله و از سه طریق به صورت پیامکی، تماس تلفنی و بازدید میدانی توسط یک شرکت خصوصی که طرف قرارداد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد، رصد و صحت سنجی می‌شود.

فرماندار آستارا، گفت: میزان اعتبارات پرداخت شده از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ در شهرستان آستارا ۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان و با ایجاد اشتغال برای ۶۵ نفر است.

وی افزود: میزان اعتبارات پرداخت شده از محل اعتبارات تبصره ۱۶ در شهرستان آستارا به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان و با ایجاد اشتغال برای ۳۴ نفر پرداخت شده است.

فرماندار آستارا در ادامه تعداد مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده در این شهرستان را ۹۵ مجوز اعلام کرد و گفت: اشتغال ایجاد شده از طریق مشاغل خانگی چه با دریافت مجوز و هم دریافت تسهیلات به تعداد ۸۳۳ نفر بوده است.

شهاب زاده، اظهار کرد: مطابق ماده ۲ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط فرد در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل میگیرد و منجر به تولید خدمت یا کالا می‌شود.

 وی افزود: متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار با بارگذاری مدارک هویتی و سایر مدارک مربوطه می‌توانند مجوز را به صورت برخط دریافت و جهت دریافت تسهیلات به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.

فرماندار آستارا، خاطر نشان کرد: کارفرمایانی که از تسهیلات کارفرمایی تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ استفاده می‌کنند، باید کارگران فعال در کارگاه‌های خود را از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن بهره سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha