• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011909845
  • خبرنگار : 50107

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان:

در خراسان رضوی تنها ۳۴ زندانی زن داریم

در خراسان رضوی تنها ۳۴ زندانی زن داریم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: در کل استان ۳۴ زندانی زن داریم که ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری دارند.

جواد غفوریان طوسی امروز، ۱۹ فروردین‌ماه، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد «پویش سفیران آزادی» که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما ۷۳۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان داریم. از این تعداد ۷۹ نفر افرادی هستند که اقساط مهریه آن‌ها به تعویق افتاده، ۲۹ نفر زندانی نفقه و ۷ نفر نیز به دلیل دیه زندانی هستند.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ نفر از این زندانیان به دلیل جرایم مالی در زندان هستند. ما دیگر بچه‌ها را برای جرایم مالی در زندان نگه نمی‌داریم و آمار آن‌ها در زندان‌های استان تقریبا صفر است. در کل استان ۳۴ زندانی زن داریم که ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری دارند.

غفوریان طوسی بیان کرد: از ابتدای ماه رمضان بیش از ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداندیم. در حال حاضر یک لیست ۵۰ نفره را در دستور کار داریم که حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهکاری دارند. بنای ما این است که تا عید فطر آن‌ها را آزاد کنیم.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی با بیان اینکه برای آزادی زندانی باید بخشی را خود زندانی همکاری و بخشی را شاکی گذشت کند، عنوان کرد: می‌توان از تسهیلات بانکی استفاده کرد و همچنین از اعسار استفاده شود. سال گذشته برای آزادی ۵۲۲ نفر که حدود ‌۳۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشتند، تنها ۴۰ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی بلاعوض استفاده کردیم.

وی ادامه داد: یکی از شرایط این است که زندانی استحقاق کمک داشته باشد و مبلغی به حد نصابی که ما بتوانیم کمک کنیم، برسد. تلاش کردیم زندانی تا سقف بالای ۱۰۰ میلیون تومان و حتی در ماه رمضان تا ۲۰۰ میلیون تومان در زندان نداشته باشیم. تلاش ما این است که این ارقام را افزایش دهیم.

غفوریان طوسی اضافه کرد: مادران زندانی و مردان بالای ۷۵ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهدا در اولویت قرار دارند. ما کسی را در نوبت نمی‌گذاریم و اگر به حد نصاب شیوه‌نامه برسد، آزاد می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha