• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403011909865
  • خبرنگار : 50189

همزمان با سراسر کشور؛

محفل قرآنی دانش آموزی در استان کرمان برگزار شد

 محفل قرآنی دانش آموزی در استان کرمان برگزار شد

ایسنا/کرمان غروب ۱۹ فروردین ماه (۲۷ رمضان) به میزبانی مجتمع آموزشی ریحانه کرمان، بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام با موضوع زندگی با آیه‌ها(مسطورا) همزمان با سراسر کشور و با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دانش آموزان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین به تشریح فضیلت ماه رمضان پرداخت و اظهار کرد: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و خود را سرگرم لذت‌‏ها و شهوات جسمی نکند. یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است روزه‌‏داری است.

وی با یادآوری روایات ائمه اطهار در خصوص ماه رمضان عنوان کرد: تقوا یعنی همه وجود انسان در مسیر الهی به کار گرفته شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن و ... نیست بلکه همه اعضا و جوارح باید از خطا و ناروایی در روزه باشد و در مسیری به کار گرفته شوند که خداوند می‌پسندد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمردای بیان کرد: قرآن، ذکر و یاد است و انسان به ذکر، یاد و یادآورنده نیاز دارد و انسان باید با مبداء خود ارتباط برقرار کند و قیامت و زندگی جاودانه را بشناسد و همچنین با رسولان الهی ارتباط برقرار کند و به مقام انسانی خود توجه پیدا کند. بنابراین باید به یاد این ارتباطات باشد و این امر با خواندن قرآن محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آئین خطاب به دانش آموزان گفت: خودتان را به قرآن وصل کنید و کسانی که این چنین می‌کنند قطعا ضرر نخواهند کرد.

وی افزود: آستانه تحمل خود را بالا ببرید و در سختی‌ها کم نیاورید تا به خوبی از بحران‌ها عبور کنید. اگر مسایل دینی و مذهبی که آموزش داده می‌شود، رعایت کنیم تاب آوری افراد بالا می‌رود.

وی با بیان این مطلب که با اجرای طرح مسطورا در مدارس، دانش آموزان به قرآن متصل می‌شوند، تصریح کرد: حدود ۱۱۰۰ مدرسه غیردولتی در استان داریم که قریب ۲۰۰ هزار دانش آموز استان در این مدارس در حال تحصیل هستند و پارامترهای آموزشی به خوبی در این مدارس رعایت می‌شود.

وی عنوان کرد: در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه حدود ۲۰۰۰ روحانی مشغول فعالیت پرورشی و ... هستند.

رضایی در ادامه سخنانش اظهار کرد: شش نفر از دانش آموزان ما در سال تحصیلی جاری در کنکور رتبه تک رقمی و تعداد زیادی رتبه دو رقمی آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مردم از اهداف طرح مسطورا است.

 محفل قرآنی دانش آموزی در استان کرمان برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha