• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403012009960
  • خبرنگار : 50567

جزیره قشم، قلب خلیج فارس +فیلم

جزیره قشم، قلب خلیج فارس +فیلم
عکس تزئینی است

ایسنا/هرمزگان جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه همچون نگینی در میان آب های نیلگون خلیج فارس می درخشد و با برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان هرساله میزبان میلیون ها گردشگری است که برای لذت بردن از طبیعت چشم‌نواز جزیره به آن سفر می کنند.

ژئوپارک جهانی قشم نیز یکی از نخستین ژئوپارک‌های شبکه جهانی است که در سال ۱۳۸۵ به عنوان محدوده‌ای به مساحت ۳۰۰ کیلومتر مربع از غرب جزیره قشم به ثبت رسید.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ محدوده ژئوپارک قشم افزایش یافته و کل جزیره قشم به علاوه جنگل‌های حرا در شمال جزیره قشم و جزیره هنگام در جنوب به عنوان محدوده ژئوپارک جهانی قشم در شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو به ثبت رسیده است و اکنون این ژئوپارک با مساحت ۲۰۶۳ کیلومتر مربع یکی از با سابقه ترین ژئوپارک غرب آسیا و خاورمیانه است.

این جزیره علاوه بر دارا بودن موقعیت ویژه‌ی استراتژیک و دیگر امتیازهای گوناگون، از طبیعت بسیار متنوع و با ارزشی برخوردار است.

زیستگاه های ویژه، گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب، پدیده های زمین شناسی گوناگون و چشم اندازهای بدیع در خشکی و ساحل سراسر جزیره به وفور یافت می‌شوند.

همچنین در کنار جاذبه های طبیعی می توان به اصالت و تمدن فرهنگی آن اشاره کرد به گونه ای که می‌توان قشم را خاستگاه اصلی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس برشمرد و همین تاریخ غنی و پربار موجب شد شیوه زندگی مردم نیز به یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره تبدیل شود.

علاوه براینها وجود تفریحات آبی و دریایی و مجتمع های تجاری دلیلی دیگر برای جذب گردشگران به جزیره و لذت بردن از سفری همه جانبه و ماجراجویانه است.

خونگرمی، اصالت، زیبایی، مقاومت و شادی جزء مهمترین ویژگی‌هایی است که معمولا گردشگران در توصیف قشم عنوان کرده و امیدوارند حس و حال مردم سرزمین مان و قشم زیبا همیشه همین گونه بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha