• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012010043
  • خبرنگار : 30147

 رئیس دادگستری کاشمر مطرح کرد:

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در کاشمر، چشم‌انتظار همت خیران

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در کاشمر، چشم‌انتظار همت خیران

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس دادگستری کاشمر گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان کاشمر چشم‌انتظار همت خیران هستند.

 علی‌اکبر تقی‌نژاد یکشنبه شب در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی این شهرستان گفت:  این جشن گلریزان برای گره‌گشایی از مشکل همنوعان و کمک به آزادی زندانیانی است که ناخواسته، بدون ارتکاب جرم و قصور و به دلیل بدهی مالی وارد زندان‌ها شده‌اند و باید به عنوان تکلیف الهی همه دست به دست هم بدهیم و برای آزادی این عزیزان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و ستاد دیه استان از جشن گلریزان پارسال که در ماه مبارک رمضان برگزار شد تاکنون ۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی را توانستیم از زندان آزاد کنیم.

رئیس دادگستری کاشمر مبلغی که برای آزادی و بدهی این تعداد زندانی پرداخت شده را ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعلام کرد که توسط خیرین و ستاد دیه استان تأمین و پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این افراد با کمک خیرین پس از پرداخت بدهی از زندان آزاد شدند، اذعان کرد: علاوه بر این افراد با کمک خیرین حدود ۸ نفر از جرائم غیر عمد و مالی را نگذاشتیم وارد زندان شوند.

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در کاشمر، چشم‌انتظار همت خیران

تقی‌نژاد با اشاره به اینکه با تسهیلاتی که از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه به این افراد برای پرداخت بدهی‌شان پرداخت شد وارد زندان نشدند، عنوان کرد: کمک‌هایی که از خیرین جمع‌آوری می‌شود صرفاً برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی است و قرار نیست به کسانی که جرم عمدی و ضرب و جرح و ... داشته‌اند داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته هر چه امشب خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی کمک کنند دو برابر آن را ستاد دیه استان اختصاص خواهد داد تا بتوانیم تعداد زندانی بیشتری را آزاد کنیم.

رئیس دادگستری کاشمر  با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰ نفر محکوم مالی در زندان داریم که حدود ۱۰۲ یا ۱۰۳ پرونده برایشان تشکیل شده است، تصریح کرد: برخی از این افراد پرونده‌های زیادی دارند، اگر کمک خیرین نباشد به هیچ عنوان برخی از این افراد آزاد نخواهند شد.

وی با اعلام اینکه برخی از این افراد هیچ کسی را ندارند، ادامه داد: بر اساس قانون اگر شخصی بدهی داشته باشد و آن را پرداخت نکند تکلیف داریم که فرد را به زندان بفرستیم، امیدواریم با کمک خیرین تمامی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی آزاد شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده صرفاً برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ محکوم مالی در کاشمر با ۱۹ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان و ۱۱۰ قطعه سکه بهار آزادی بدهی چشم‌انتظار کمک و همراهی خیرین و نیکوکاران هستند.

 لزوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد

دادستان کاشمر در این مراسم با اشاره به لزوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت:  جشن‌های گلریزان با کمک‌های خیرین و ستاد دیه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه آزادی نام برد و افزود: ماه مبارک رمضان ۵۰ نام دارد که یکی از این نام‌ها آزادی است، ما هم با تأسی از این صفت الهی افراد را از زندان آزاد کنیم.

وی اظهار کرد: امروز اگر کمک کنیم تا کسی از زندان آزاد شود در واقع کمک به آینده فرزند زندانی و حفظ خانواده زندانی کرده‌ایم.

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در کاشمر، چشم‌انتظار همت خیران

دادستان کاشمر اذعان کرد: این خانواده‌ها در جرمی که همسرشان انجام داده هیچ تقصیری نداشته‌اند اما رنج‎های این اتفاق آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، طلاق، فقر، ناامنی، مشکلات روانی و... را برای این‌ها به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام ما آزادی یک خانواده است نه صرفاً آزادی یک مددجو از زندان، تصریح کرد: بسیاری از فرزندان این روزها چشم‌انتظار آزادی پدرانشان از زندان هستند.

خیرین و نیکوکاران کاشمری در جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha