• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403012010186
  • خبرنگار : 71498

هر سوالی درباره کارت سوخت و بنزین دارید، اینجا بپرسید

هر سوالی درباره کارت سوخت و بنزین دارید، اینجا بپرسید

بعد از اعلام خبری مبنی بر اعمال محدودیت برای کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌ها از سوی وزیر نفت، سوالاتی در ذهن مردم ایجاد شده است؛ ایسنا قصد دارد تا با اطلاع از ابهامات و سوالات مخاطبان،به همه این سوالات از طریق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پاسخ شفاف بدهد.

به‌ گزارش ایسنا، آنطور که وزیر نفت در هفته گذشته اعلام کرد "بزودی سوخت‌گیری از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام می‌شود" همین موضوع بازار شایعات افزایش قیمت بنزین را داغ کرد؛ موضوعی که در شرایط فعلی منطقی پشت آن نبود چراکه هنوز هیچ اعلام رسمی در این رابطه مطرح نشده است؛ حتی بعد از اعلام این خبر، بعضا اعلام می‌شد کارت‌های سوخت در برخی جایگاه‌ها با قیمت‌ها نجومی خرید و فروش شده است.

اما آنچه به صورت ویژه و چندباره مورد تاکید قرار گرفته، لزوم تهیه کارت سوخت شخصی برای همه خودروهاست چراکه مقرر شده طبق قانون کارت سوخت اضطراری در جایگاه‌های سوخت محدود شود، البته که وزارت نفت از سال گذشته تاکنون در چرخه باطل حذف کارت‌های اضطراری قرار گرفته و هرچند وقت‌یکبار خبر رفت و برگشت کارت‌های سوخت به جایگاه‌ها را مطرح می‌کند اما آنطور که تا کنون اعلام شده تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیست و بهتر است که مردم به شایعات توجهی نکنند.

در این بین اما دریافت کارت سوخت نیز شرایط چندان راحتی ندارد و بعضا متقاضیان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند، در این راستا ایسنا قصد دارد به تمام سوالات و ابهامات مخاطبان خود در این باره، از طریق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پاسخ دهد؛ بر این اساس از مخاطبان دعوت می‌شود سوالات خود را درمورد کارت سوخت و بنزین، از طریق ثبت نظر در ذیل این خبر درج و ارسال کنند تا طی روزهای آینده به آن پاسخ داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۱

با سلام من حدودا 5 ساله رمز کارت سوختم رو گم کردم و چون ایران نبودم اقدامی نکردم از طرفی ماشینم به اسم برادرم هست و کارت سوخت به اسم خانومی که ماشین رو از اون خریده برادرم میشه من رو راهنمایی کنید چون انقدر رمز رو اشتباه زدم کارت قفل شده الان چیکار باید انجام بدم؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۸

سلام من ماشین لندور برای کا ر کوهستان دارم وفاقد کارت است یا ماتور سیکلت هم چنین خیلی از وسایل نقلیه فاقد کارت هستند فکری بحال ما کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۶

با سلام مقدار بنزین برای رانندگان اسنپ خیلی کم می باشد آیا راه کاری اندیشه شده است

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۰

آیا هدف از این کار سه نرخی کردن قیمت بنزین است؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۲

خودرو صفر خریدم کارت سوخت ندارد پلیس + 10 هم میگوید باید سند سبز داشته باشید برای درخواست کارت سوخت ماشین صفر کیلومتر سند سبزش 1 ماه آینده ارسال می شود از طرفی به گفته پلیس +10 سامانه کارت سوخت اکثرا قطع است اگر وصل بشود 45 روز کاری طول میکشد تا کارت سوخت صادر و ارسال شود با یک حساب سر انگشتی حداقل 75 روز کاری بدون کارت سوخت هستیم میشه 2 ماه و نیم توی این مدت تکلیف ما چیست ؟!؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۰۰

برای بنزین سوپر چه کاری باید کرد؟ با کارت شخصی نمیشه زد و کارت جایگاه هم محدوده. برخی مواقع بنزین در جایگاه هست ولی سهمیه کارت جایگاه تموم شده!

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۲

نمی دانم سهمیه بنزین برای شهرستانها و تهران یکسان است یا خیر. من یک کارمند هستم که متاسفانه در منطقه محل سکونتم مترو وجود ندارد. و مجبورم هر روز حداقل 30 کیلومتر در تهران با ماشین خود تردد کنم. سهمیه بنزین 1500 تومانی من خیلی زود تمام می شود و گاهی هم سهیمه 3000 تومانی تمام می شود و مجبورم از کارت سوخت جایگاه استفاده کنم. آیا برای ما که در تهران مسافت بیشتری را طی میکنیم نسبت به شهرهای دیگر نباید سهمیه بیشتری در نظر گرفت؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۶

سلام.اسنپ.چکار.کنم

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۴

بنزین ازاد کارت شخصی تموم شد چیکار کنیم؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۵

با توجه به قانون عدم صدور کارت سوخت برای خودروهای بالای 25 سال سن، تکلیف سوخت برای این خودروها چه خواهد شد؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۰۲

با سلام من مالک یک موتور سیکلت 12 ساله هستم.کارت سوخت بنده رو سوزوندن و الان برای سوخت گیری مجبورم از کارت سوخت جایگاه استفاده کنم. بهتر بود فقط سهمیه رو قطع کنن که بتونم از کارت بدون سهمیه استفاده کنم.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۰

حدود 3ماه است که برای کارت سوخت مفقود شده ام ثبت نام کرده ام ولی تاکنون خبری نشده ازکجا بفهمم کار در چه مرحله ای است

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۵

ما اسنپ کار میکنیم و الان چندماه است سهمیه ندادن و قطع شده.چجوری برای زندگی و ماشین بنزین جورکنیم جز اون قسمتی که داریم تو کارتمون

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۵۳

سلام 4 روزه سامانه ثبت درخواست کارت سوخت قطعه، از پنج شنبه تا امروز دوشنبه هر روز دارم میرم پلیس 10+، می گن سامانه قطعه، منی که کارت سوخت ندارم، چطور باید ثبت نام کنم؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۶

کسانی‌که‌کارت‌سوخت‌ندارند‌مثل‌خیلی‌موتورسیکلت‌ها‌خیلی‌از‌ماشین‌های‌دیگر‌چکارباید‌بکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۷

سلام اگر۶۰ لیتر و۱۰۰لیتردرکارت سوخت تمام شود درجایگاه هاکارت وجود خواهد داشت یابنده بایددرجاده بمانم تاسر. ماه شود ودرکارتم سوخت واریزشود

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۵

منی که موتور سیکلت هم بالای ۱۰ ساله و کارت سوختم مفقود شده و آلمانی هم صادر نمیکنید چکار باید انجام بدهم ،در جایگاه‌ها هم یکی دو تا کارت هست که کلی باید معطل شوم لطفاً چاره‌ای بیاندیشید

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۰ ۱۹:۰۹

ماشینم قبلا دوگانه سوز بوده سهمیه سی لیتر داشت ولی الان که بنزینی شده سهمیه تغییری نکرده چطور میتونم سهمیه را شصت لیتر کنم؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۳۰

سلام کلا دوهفته سهمیه سوخت میتونم باهاش کارکنم بعدچیکارکنم