• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403012010204
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

هشدار به زنبورداران برای شروع سمپاشی مزارع گندم در آذربایجان شرقی 

هشدار به زنبورداران برای شروع سمپاشی مزارع گندم در آذربایجان شرقی 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن هشدار به زنبورداران از آنان خواست باتوجه به شروع سمپاشی مزارع گندم و جو علیه سن گندم، سعی کنند از این مزارع فاصله بگیرند. 

مسعود رئوف در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این اطلاع رسانی به موقع می‌تواند تا حد زیادی از تلفات کلنی‌ها بکاهد ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت از زنبوران عسل، گفت: چون این حشرات در برابر اغلب سموم آسیب‌پذیر هستند در عین حال وجود آنها برای بارورسازی باغات و مزارع ضروری است، لازم است بهره‌برداران از سمومی استفاده کنند که ضمن کنترل آفات و بیماری‌های مورد نظر، کمترین خطر را برای انسان، دام و حشرات مفید داشته باشد.

 وی خواستار همکاری همه جانبه باغداران با زنبورداران و کارشناسان کشاورزی شده و به زنبورداران توصیه کرد: باتوجه به گسترش سمپاشی در مزارع به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت، کندوهای زنبور عسل را به مناطق امن انتقال دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اطلاع رسانی به موقع به زنبورداران نسبت به شروع سمپاشی‌های منطقه یکی از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تلفات در جمعیت کلنی‌هاست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۶

یه زنبوردار چکار کنه یا یه باغدار چکار کنه وقتی سموم غیر مجاز و غیر استاندارد تو بازار هست حتی هیچ نظارتی هم نیست به نظر شما کجا باید ببره وقتی همه جا سم پاشی هست اصلن چند بار باید کوچ کنه قبلاً مزارع و باغات سم پاشی میشد گندم هم اضافه شد

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۵

تنهاراه جلوگیری ازخسارات استفاده ازسموم بدون ضرربرای زنبوراست هیچ زنبورداری نمیتونه این همه کوچ بکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۵

تنهاراه جلوگیری ازخسارات استفاده ازسموم بدون ضرربرای زنبوراست هیچ زنبورداری نمیتونه این همه کوچ بکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۵۱

چرا باغداران و کشاورزها رو بهشون سموم خوب نمیدین که کمترین تلفات رو داشته باشه و چرا جلوی فروش سموم خطرناک رو نمی گیرین؟